تهران - ايرنا - وزير علوم، تحقيقات و فناوري در حكمي طاهره ميرعمادي را به سمت 'رئيس مركز منطقه اي علوم و انتقال فناوري اتحاديه حاشيه اقيانوس هند' منصوب كرد.

به گزارش روز يكشنبه گروه دانشگاه ايرنا از اداره كل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حكم منصور غلامي خطاب به ميرعمادي آمده است: نظر به سوابق و تجارب ارزنده سركار عالي و بر اساس هماهنگي با دبيرخانه كل اتحاديه حاشيه اقيانوس هند به موجب اين حكم به مدت سه سال به رياست مركز منطقه اي علوم و انتقال فناوري اتحاديه حاشيه اقيانوس هند منصوب مي شويد.
وزير علوم ، تحقيقات و فناوري مي افزايد: با اتكال به خداوند متعال و با سعي و اهتمام خود براساس اهداف و سياستهاي علمي اين مركز و تجارب استادان، پژوهشگران و صاحب نظران، گامهاي موثري به منظور ارتقاي علم و فناوري بين كشورهاي عضو اين اتحاديه برداريد. توفيق سركارعالي را در انجام مسووليت خطيري كه برعهده داريد از خداوند منان خواهانم.
ميرعمادي دانشيار سياستگذاري علم و فنآوري بوده و هم اكنون رئيس گروه سياستهاي علوم و فناوري پژوهشكده مطالعات فناوري‌هاي نوين سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران است.
وي داراي مدرك كارشناسي علوم سياسي از دانشگاه تهران، كارشناسي ارشد اقتصاد بين الملل از دانشگاه سوربون فرانسه و دكتراي روابط بين الملل از دانشگاه تربيت مدرس است.
ميرعمادي داراي 38 مقاله چاپ شده در نشريات پژوهشي داخل و خارج در حوزه ديپلماسي علم و فناوري، همكاريهاي بين المللي و سياستگذاري نوآوري بوده و تاكنون دو كتاب تاليفي از وي با عناوين 'مقدمه اي بر ديپلماسي علم و فناوري' و 'مباني حقوق ملي و حقوقي در فضاي تبادل اطلاعات' منتشر شده است.
به گزارش ايرنا، اتحاديه همكاريهاي حاشيه اقيانوس هند (IORA) در سال 1997 تشكيل شده و در زمان حاضر شامل 21 عضو از جمله ايران، استراليا، هند، آفريقاي جنوبي، اندونزي و مالزي و نيز هفت شريك گفت و گويي شامل آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، چين، مصر و تركيه است.
اين اتحاديه داراي آژانسهاي تخصصي گوناگوني بوده كه يكي از مهمترين آنها، مركز منطقه اي انتقال علوم و فناوري (RCSTT) است. اين مركز با امضاي تفاهمنامه اي بين وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايران و IORA در سال 1387 تشكيل شده و مقر آن نيز در ايران در محل سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران است.
مركز منطقه اي انتقال علوم و فناوري به عنوان يك آژانس تخصصي بين منطقه اي از جايگاه ويژه اي در اجرا و پيشبرد اهداف ديپلماسي علم و فناوري و گسترش شبكه هاي همكاري دانشي بين المللي محققان ايراني برخوردار است.
از جمله ابزارهاي سياستي كه براي نيل به اهداف مذكور از سوي اين مركز به كار گرفته مي‌شود مي‌توان به مواردي نظير اجراي پروژه هاي تحقيقاتي چند جانبه، كارگاههاي آموزشي مشترك و همچنين ايجاد بانك‌هاي اطلاعاتي مشترك اشاره كرد.
**6984** 1200