شهرری - ایرنا - آیین قرائت دعای پر فیض عرفه در بارگاه ملكوتی حضرت سیدالكریم (ع) همراه با تشییع پیكر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، مراسم باشكوه و معنوی دعای پرفیض عرفه عصر امروز(سه شنبه) در مصلای بزرگ ری با تلاوت قرآن آغاز و با نوای حجت الاسلام باقربیك ادامه یافت.
زائران و عاشقان خاندان نبوت (ع) به شوق زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در كربلای معلی، در روز عرفه در جوار كربلای ایران مرقد نورانی حضرت عبدالعظیم (ع) به قرائت دعای روحبخش عرفه پرداخته و با خدای خویش راز و نیاز كردند.
در ابتدای این مراسم ملكوتی نیز پیكر مطهر پنج شهید دفاع مقدس با حضور خادمین این بارگاه ملكوتی و مردم شهید پرور شهرری تشییع و عاشقان اهل بیت در جوار شهدای گمنام در فضایی آكنده از عشق و معنویت به قرائت دعای عرفه پرداختند.
نهم ذی الحجه روزی است كه هزاران مسلمان مشرف شده به حج تمتع با وقوف در 'عرفات' به دعا و نیایش می پردازند و روح و جان را جلا و صفا می بخشند.
در آموزه های دینی 'شب قدر و روز عرفه'، روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است.
برای این روز اعمالی ذكر شده است كه غسل و زیارت امام حسین (ع) از هزار حج و هزار عمره و جهاد بالاتر است.
همچنین خواندن دو ركعت نماز بعد از نماز عصر و پیش از مشغول شدن به خواندن دعای عرفه در زیر آسمان و اعتراف به گناهان در نزد حق تعالی از جمله اعمال مستحبی این روز بزرگ است.
6003