كرمانشاه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: عيد سعيد قربان جلوه بندگي در پيشگاه خداوند متعال است و قرباني كردن در اين روز خدمت بزرگ به فقراست.

به گزارش ايرنا؛ آيت الله مصطفي علما در خطبه‌هاي نماز عيد سعيد قربان در مسجد جامع كرمانشاه با تبريك عيد سعيد قربان به مسلمانان جهان، عيد قربان را عيد كمك به فقر دانست و افزود: مسلمانان با قرباني كردن در اين روز مي توانند به مستمندان و فقرا رسيدگي و توجه بيشتري كنند.
خطيب جمعه كرمانشاه همچنين به بيان آثار و فلسفه حج پرداخت و گفت: بعد از نماز، حج پر راز و رمز‌ترين عبادت محسوب مي شود.
آيت الله علما، حفظ شعائر اسلام را امري مهم در ترويج و معرفي ارزش‌هاي اسلامي دانست و اظهار داشت: اسلام تمام شئون زندگي را در بخش‌هاي معنوي و مادي پيش بيني كرده و براي آن برنامه ارائه داده است.
نماز عيد قربان راس ساعت 8 صبح امروز در سراسر كشور اقامه شد و در شهر كرمانشاه نيز نماز مسلمانان اهل سنت نيز به امامت ماموستا محمدي امام جمعه اهل سنت كرمانشاه در مسجد جامع شافعي اقامه شد.
نماز عيد قربان 2ركعت است كه در ركعت اول بعد از خواندن حمد و سوره بايد پنج تكبير بگوييد و بعد از هر تكبير يك قنوت بخوانيد و بعد از قنوت پنجم تكبير ديگري بگوييد و به ركوع رفته و دو سجده به جا آوريد و برخيزيد و در ركعت دوم چهار تكبير گفته و بعد از هر تكبير قنوت بخوانيد و تكبير بگوييد و به ركوع رفته و بعد از ركوع دو سجده به جا آورده و تشهد بخوانيد و نماز را سلام دهيد.
3033