كرمانشاه- ايرنا- مديركل كتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه از افتتاح كتابخانه هاي عمومي پروين اعتصامي روستاي ده پهن كرمانشاه و شهداي چهر روستاي چهر هرسين در هفته دولت خبر داد.

معصومه حسني خونسار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين 2 كتابخانه در هفته دولت و با حضور مسئولان و مديران استاني در اين 2 روستا افتتاح مي شود.
وي افزود: ساخت كتابخانه هاي عمومي پروين اعتصامي روستاي ده پهن كرمانشاه و شهداي چهر روستاي چهر هرسين در سفر پر بركت مقام معظم رهبري به استان كرمانشاه در سال 1390 تصويب و از محل رديف سفر تامين اعتبار شده و در سال 97 در هفته دولت افتتاح مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد فعاليت اين مراكز فرهنگي با رضايت حق تعالي توام و موجبات ارتقاء سطح فرهنگي استان را فراهم كند.
وي در ادامه اظهار داشت: كتابخانه هاي عمومي پروين اعتصامي كرمانشاه و شهداي چهر هرسين هر كدام در متراژي 300 متري به ترتيب 83 و 84 امين كتابخانه عمومي، 16 و17 امين كتابخانه روستايي استان كرمانشاه مي باشد كه در راستاي هدف ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در روستاها به بهره برداري مي رسد.
خونسار در ادامه با اشاره به نقش مهم كتابخانه هاي عمومي در خدمت رساني به مردم گفت: تمام تلاش اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه در خدمتگزاري به مردم و بالا بردن افزايش سرانه مطالعه به حد مطلوب و در خورشان مردم استان كرمانشاه است.
مديركل كتابخانه هاي عمومي كرمانشاه، در ادامه تعداد كتابخانه هاي عمومي استان را 100 باب به انضمام كتابخانه هاي مشاركتي و سيار ذكر كرد و گفت: در مجموع 400 هزار نسخه كتاب در كتابخانه هاي عمومي استان وجود دارد.
حسني خونسار، تعداد كل منابع كتابخانه هاي عمومي كرمانشاه را يك ميليون و 110 هزار نسخه ذكر كرد و گفت: تعداد كتاب هاي به امانت رفته سال گذشته 700 هزار نسخه بود كه بيشترين عنوان هاي امانت رفته شامل رمان، ادبيات و علوم عملي مي باشد.
وي همچنين تعداد كل مراجعان به كتابخانه هاي عمومي استان را در سال 96 يك ميليون و 524 هزار و 744 نفر ذكر كرد و افزود: از اين تعداد 753 هزار و 948 نفر مرد و 770 هزار و 796 نفر زن هستند.
حسني خونسار، تعداد اعضاي كتابخانه هاي عمومي استان را 51 هزار و 436 نفر در سال 96 ذكر كرد و افزود: از اين تعداد 28 هزار و 681 نفر مرد و 22 هزار و 755 نفر زن مي باشند.
استان كرمانشاه 2 ميليون نفر جمعيت دارد كه در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا سكونت دارند.
3033