شيراز - ايرنا - امام جمعه شيراز گفت: جامعه ولايي به منزله آن است كه كسي از زير بار مسئوليت شانه خالي نكند و به مطالبه مردم بي توجه نباشد يعني مسئول در جامعه اسلامي بايد در مقابل مسئوليت خود پاسخگو باشد.

آيت الله لطف الله دژكام، در خطبه هاي نماز جمعه شيراز افزود: مردم توقعاتي از دولت، مجلس و قوه قضاييه دارند،مگر مي شود دولت اختيارات داشته باشد اما پاسخگوي مسئوليت خود نباشد؟
امام جمعه شيراز با بيان اينكه مشكلات اقتصاد بايد با دقت و تدبير حل شود گفت : تيم منسجم كارآمد جهادي بايد در دولت شكل گيرد ، وزراي اقتصادي هماهنگ عمل كنند تا نتيجه بخش باشد ، مسئولان دولت فرصت خدمت را از دست ندهند،با جديت و دلسوزي نسبت به كشور خدمت كنند، رئيس جمهوري در تيم اقتصادي دقت و نقاط ضعف را بر طرف كند.
آيت الله دژكام اضافه كرد: ما از ضعف مديريت لطمه خورده ايم، نمي توان در مقابل اين ضعف ها بي توجه بود اين انتظار مردم است ، ما از قوه قضاييه هم انتظار و توقع داريم، در جامعه مي بينيم كه بسياري مواقع مسايلي را كه مردم مطرح مي كنند ناشي از شكل گيري مواردي در قوه قضاييه است.
خطيب نماز جمعه شيراز گفت: مردم بايد به قوه قضاييه اطمينان كنند ، اطمينان بخشي در آراي قضايي بايد تقويت شود ، مردم به احكام قضايي بايد اعتماد كنند، حكم قاضي بايد فيصله دهنده مشكلات و مسايل باشد ، چرا احكامي كه صادر مي شود مسايل را فيصله نمي دهد؟ چرا اعتماد سازي نمي شود؟ در رسيدگي به دعاوي بايد تسريع شود، عدم سرعت در اجراي احكام مردم را بي اعتماد مي كند.
نماينده ولي فقيه در استان فارس گفت: در استان فارس هم زحماتي كشيده شده است ، ولي مردم گرفتاري هايي دارند كه بايد بيشتر و بهتر به آن پرداخته شود.
امام جمعه شيراز در ادامه گفت : مجلس هم بايد وظيفه نظارتي خود را درست انجام دهد، مجلس بايد در برخي از امور قوي تر وارد شود ، مصالح مردم در مجلس تصميم گيري مي شود، همه مسئولان اين را در نظر بگيرند كه بايد پاسخگوي تصميمات خود باشند.
آيت الله دژكام بر لزوم شبكه سازي فكري و فرهنگي در مسجد تاكيد كرد و گفت : شبكه سازي بايد به گونه اي باشد كه بتوانيم در فضاي هم افزايي فكري و فرهنگي مطالب ديني و نياز جامعه را بيان كنيم و ائمه جماعت اين مطالب را توسعه و رشد دهند و به جاي مناسب برسانند.چيزي كه در سال 57 ما شاهد آن بوديم امام (ره) در پاريس يك اطلاعيه يك صفحه اي مي دادند و در كشور اين اطلاعيه تكثير و منتشر مي شد و به نتيجه مي رسيد ، اين ارتباط شبكه اي اكنون بايد تقويت شود.
وي ادامه داد : اگر ارتباط مساجد تقويت شود دشمنان نمي توانند با ملت اسلام در بيفتند، اهل علم در اين حوزه تلاش كنند و شيراز كه در قله فرهنگ است اين حركت جهان اسلام را در تقويت شبكه مساجد ايجاد كند، ائمه جمعه دور هم بنشينند و حركت ارتباط مساجد را از فارس ايجاد كنند.
خطيب نماز جمعه شيراز گفت:مناسبت هاي ولايي در دهه ولايت داريم ، مناسبت هاي مذهبي كه در اين دهه بايد بيشتر به آن پرداخت ، قله اين مناسبت ها غدير است ، بايد در زمينه شناخت بهتر و بيشتر غدير تلاش شود ، ولايت و غدير در عرصه سياست و اجتماعي مسلمانان ابراز شده است ، ابراز ولايتمداري بايد در دهه ولايت بيشتر نمود يابد.
وي افزود: غدير عيد است و بزرگترين عيد اسلامي است و بايد به بهترين وجه برگزار شود ، كوچه و خيابان بايد عيد غدير را نشان دهد ، ولايت علي ابن ابيطالب (ع) در عيد غدير بايد جلوه يابد ، غدير روز دخالت مردم در حكومت است ، غدير به معني قول دادن به اين است كه تا زنده ايم پاي ولايت هستيم اگر سرمان برود نمي گذاريم ولايت علي از دست برود.
6113 /1876