كابل - ایرنا - ریاست جمهوری افغانستان اعلام كرد كه استعفای سه تن از مقامات امنیتی كشور را نپذیرفته و از آنها خواسته شده تا به كار خود ادامه دهند و برای بهبود وضعیت امنیتی تلاش كنند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان روز یكشنبه اعلام كرد كه استعفای «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع، «ویس احمدبرمك» وزیر كشور و «معصوم استانكزی» رئیس عمومی اداره امنیت ملی به رئیس جمهوری رسید اما او این استعفا ها را نپذیرفت .
دیروز خبر استعفای «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان نشر یافت و برخی منابع از استعفای جمعی مقامات نهادهای امنیتی این كشور هم خبر داده بودند.
استعفای حنیف اتمر از طرف « محمد اشرف غنی » رئیس جمهوری افغانستان پذیرفته شده است و به جای وی «حمد الله محب» سفیر افغانستان در واشنگتن به این سمت منصوب شده است.
اتمر علت استعفای خود را اختلاف های جدی در سطح رهبری در رابطه به وحدت ملی، تأمین صلح، مدیریت سیاسی و امور انتخابات اعلام كرده است.
برخی رسانه های محلی دیروز از درخواست رئیس جمهوری افغانستان از مقامات امنیتی برای استعفا بابت حملات راكتی در روز عید قربان و حمله طالبان به شهر غزنی خبر داده بودند كه با خبر رد استعفای این افراد نادرستی این خبر قطعی شده است اما هنوز دلیل اصلی استعفای این سه مقام دولتی روشن نیست.
آساق*291*1104*1663