تبريز - ايرنا - معاون وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر كشف توانايي دانش آموزان، گفت: معلمان زمينه را براي شكوفايي استعداد هاي نهفته دانش آموزان فراهم كنند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا، فاطمه مهاجراني در گردهمايي مدرسان كشوري طرح ملي شهاب در تبريز با بيان اينكه در كشورهاي پيشرفته و توسعه يافته دانش آموزان عادي و نخبه در كنار هم تحصيل مي كنند، اظهار داشت: دانش آموزان داراي استعداد برتر مانند رود خروشان هستند كه اگر كنترل نشوند سبب تخريب مي شوند.
رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: تا زماني كه ما سيستم جامع و شرايط عالي براي حضور دانش آموزان عادي و نخبه در يك مدرسه نداشته باشيم مجبوريم از همان سيستم قديمي جداسازي نخبگان استفاده كنيم.
مهاجراني ادامه داد: طرح شهاب طرحي است كه در راستاي اجراي سياست هاي عدم تفكيك دانش آموزان اجرايي مي شود و در حال حاضر مانند طفل نوپايي است كه بايد كمك كنيم تا روي پاي خود بايستد.
معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه قياس در بين دانش آموزان تا حدودي مي تواند موتور محركه باشد و براي پيشرفت نيز لازم است، خاطرنشان كرد: هدف از اجراي طرح شهاب كه در درون مدارس و براي دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي اجرايي مي شود اين است كه دانش آموزان فقط در يك درس و رشته خاص با هم قياس نشوند.
وي گفت: طرح شهاب طرح متعادلي است كه افراط و تفريط ندارد و سعي دارد تا به جامعه نشان دهد كه شايد دانش آموزي مثلا در درس علوم استعداد ندارد ولي در مقابل استعداد هنري بالايي دارد و جامعه بايد بداند كه هيچ يك از اين دو بر ديگري برتري ندارد.
رييس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان خاطرنشان كرد: شناسايي استعدادهاي دانش آموزان و هدايت آن ها در مسير درست، كاري است كه طرح شهاب انجام مي دهد و سعي دارد به همه ابعاد وجودي افراد توجه كند و بستر را براي شكوفايي استعدادهاي نهفته دانش آموزان فراهم كند.
مهاجراني افزود: طرح شهاب مانند ورزش همگاني و طرح استعدادهاي درخشان مانند ورزش قهرماني است و اين دو منافاتي با هم ندارند بلكه مكمل يكديگرند.
6132/6183