شیراز- ایرنا- همزمان با هفته دولت 58 پروژه با اعتبار افزون بر 47 میلیارد تومان در شهرستان جهرم به بهره برداری رسید.

همچنین با تامین اعتبار، عملیات اجرایی 14پروژه با اعتبار حدود 9 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم دوشنبه در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار ایرنا گفت: در ادامه بهره ‌برداری از طرح‌های عمرانی هفته‌ دولت با حضور استاندار فارس، روكش آسفالت راه روستایی آبسرد به طول شش و نیم كیلومتر و با اعتبار 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به بهر‌ه ‌برداری رسید.
علیرضا صحراییان با بیان اینكه آبسرد در بخش خفر شهرستان جهرم یك هزار و 300 نفر جمعیت دارد افزود: روكش آسفالت سه و نیم كیلومتر باقی‌ مانده‌ این مسیر نیز تا دو ماه آینده به بهره ‌برداری می‌رسد.
صحراییان به كلنگ‌ زنی 13 كیلومتر راه روستایی كرفت، شاغون و اشكوری در بخش خفر نیز اشاره و بیان كرد: این راه‌ها با برآورد اولیه 2 میلیارد و 600میلیون تومان كلنگ‌ زنی شده‌اند.
فرماندار ویژه جهرم گفت: در دومین روز از هفته‌ دولت از 6 پروژه شامل سورتینگ بسته‌ بندی میوه با اعتبار یك میلیارد و 200میلیون تومان، بهسازی و عملیات آسفالت بیش از یك كیلومتر از معابر روستای علویه در بخش كردیان با اعتباری بالغ بر 500میلیون تومان و به وسعت 12هزار متر مربع، بهسازی و آسفالت معابر روستای یوسف‌آباد بهسازی و آسفالت معابر روستای یوسف آباد بخش كردیان جهرم با اعتباری حدود 500 میلیون تومان، بهره ‌برداری شد.
وی گفت: خانه عالم الغدیر در شهر قطب‌ آباد جهرم با اعتبار100میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و با مساحتی بالغ بر 300 متر مربع افتتاح شد كه زمین این منزل مسكونی از سوی خیّر نیك‌اندیش، مرحوم ایازالله سجادی‌ نیا اهدا شده است.
معاون استاندار فارس از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این روز به افتتاح فاز اول اقامتگاه بوم ‌گردی قطب‌آباد با مساحت حدود هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر دویست میلیون تومان به همت بخش خصوصی اشاره كرد.
وی درباره‌ پروژه‌های سومین روز از هفته دولت در بخش سیمكان اظهار داشت: اصلاح شبكه روستاهای جنبد و‌ درویشان هر كدام به طول نزدیك به یك كیلومتر و با اعتبار 150 میلیون، بهسازی و آسفالت سه راه روستایی؛ كلاكلی به طول 600 متر مربع و با اعتبار 230 میلیون، روستای زیغان با اعتباری نزدیك به 100 میلیون تومان به طول 450 متر، روستای كوشكسار با اعتباری نزدیك به 170 میلیون تومان به طول یك كیلومتر و بازسازی و تحویل 30 باب منزل مسكونی كه در جریان سیل سال 95 تخریب شده بود با اعتبار 750 میلیون تومان از پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت در بخش سیمكان بوده است.
فرماندار جهرم در ادامه به كلنگ ‌زنی پروژه‌ سنگفرش پیاده‌ روهای شهر دوزه سیمكان نیز اشاره و بیان كرد:سنگفرش پیاده‌روهای شهر دوزه به عنوان مركز بخش سیمكان جهرم با یك هزار و 500 نفر جمعیت، به وسعت یك هزار و 200 متر مربع با اعتبار 160 میلیون تومان از محل تملك دارایی و اعتبارات نفت و گاز، كلنگ‌ زنی شد.
همچنین روز دوشنبه و در چهارمین روز هفته دولت،اسماعیل تبادار استاندار فارس و محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد كشاورزی فارس و مجری سامانه‌های نوین وزارت جهاد كشاورزی برای افتتاح پروژه‌های بخش خفر، به شهرستان جهرم سفر كردند.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی فارس در حاشیه‌ بهره ‌برداری از طرح تجمیع روستای درمه بخش خفر با بیان اینكه طرح تجمیعی آبیاری روستای درمه این شهرستان 54 هكتار را پوشش می‌دهد گفت: برای اجرای این طرح 7هزار و هشتصد میلیون ریال كمك بلاعوض دولت و نهصد میلیارد ریال آورده‌ی باغداران هزینه شده است.
قاسمی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه روستای درمه 90خانوار دارد، افزود: طرح تجمیع آبیاری این روستا، آب چشمه، قنات‌ها و كل آب‌های جاری را در نقطه بالادستی روستا تجمیع می‌كند و سپس به باغ‌ها انتقال می‌دهد.
وی بیان كرد: با اجرای این طرح، زمینه‌ اشتغال 94نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.
باند دوم محور لار - جهرم حدفاصل دهكویه تا بریز نیز به طول ٨/٥ كیلومتر با هزینه‌اي بالغ بر ١٢٨ میلیارد ریال با حضور استاندار فارس افتتاح شد.
همچنین 2 طرح آبرسانی دیگر نیز در بخش خفر به بهره برداری رسید.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی دراین باره گفت: اصلاح شبكه آب شرب روستای آباده بخش خفر شهرستان جهرم با 1 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات 9 درصد ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری انجام شده است.
محمدرضا رضایی كوچی با بیان اینكه روستای آباده بخش خفر شهرستان جهرم در فاصله‌ 80 كیلومتری شهرستان جهرم واقع شده است، افزود: 28 خانوار روستای آباده بخش خفر می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی درباره‌ طرح دوم بیان كرد: مخزن بتونی آب شرب سایت اسكان عشایر چاه سرخ قالینی با حجم 100 متر مكعبی با 1 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مالیات برارزش افزوده به بهره برداری رسید.
رضایی با بیان اینكه سایت اسكان عشایر چاه سرخ قالینی یا رستم‌آباد در فاصله 50 كیلومتری شهرستان جهرم واقع شده است، افزود: حدود 70 خانوار عشایر ایل قشقایی این سایت می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.
جهرم در 193 كیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر كه هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.
9910 / 1876