تبريز - ايرنا - رييس هيات گلف آذربايجان شرقي گفت: نخستين دوره مسابقات وودبال بين المللي آزاد در تبريز برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، عبدالله تقي پور روز دوشنبه در نشست مطبوعاتي اولين دوره مسابقات بين المللي آزاد وودبال با بيان اينكه اقدامات قبلي هيات گلف استان و كيفيت برگزاري مسابقات ميني گلف كشوري، به اندازه اي بود كه توانستيم ميزباني اولين دوره مسابقات بين المللي آزاد وودبال را كسب كنيم، گفت: با كمي تلاش مي توانيم تبريز را به عنوان قطب ميني گلف كشورمعرفي كنيم.
وي با بيان اينكه سابقه گلف در ايران به 50 سال پيش بر مي گردد، افزود: ورود رشته گلف به ايران توسط انگليسي ها بوده و بعد از رسميت يافتن هيات گلف، استان آذربايجان شرقي مثل استان هاي ديگر در اين زمينه فعاليت خود را آغاز كرده و اقدامات زيادي را در رشته گلف و زيرشاخه هاي آن انجام داده است.
وي با اشاره به اينكه استان آذربايجان شرقي در ايجاد زيرساخت هاي رشته گلف پيشتاز بوده است، خاطرنشان كرد: اولين زمين استاندارد ميني گلف كشور را در پارك ائل گولي تبريز احداث و مسابقات كشوري برگزار كرديم.
وي گفت: چنانچه در برگزاري مسابقات بين المللي وودبال موفق شديم، مي توانيم اين رقابت ها را مانند تور دوچرخه سواري ايران - آذربايجان، هر سال در تبريز برگزار كنيم.
تقي پور تاكيد كرد: برخلاف تصور عمومي كه گلف را ورزشي اشرافي مي دانند، هيات گلف آذربايجان شرقي، اين رشته را، ورزشي خانوادگي قلمداد مي كند و معتقد هستيم براي شروع آن هزينه زيادي نياز نيست و تا كنون، تمام آموزش هايي كه به علاقمندان داده ايم، رايگان بوده و اين هديه اي براي مردم شهر تبريز بوده و هست.
وي هزينه برگزاري مسابقات بين المللي وودبال را يك ميليارد و 500 ميليون ريال اعلام كرد و افزود: و جوايز اين رقابت ها، توسط فدراسيون پرداخت خواهد شد و تمام تلاش ما اين است كه ميزباني اين مسابقات را با كمترين هزينه برگزار كنيم.
وي با اشاره به اينكه بيشتر قهرمانان آقا و خانم اين رشته از آذربايجان شرقي هستند، اظهارداشت: زمين ميني گلفي كه در اختيار داريم، از استانداردهاي جهاني برخوردار است.
معاون ورزشي اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي هم در خصوص مسابقات بين المللي آزاد وودبال تبريز گفت: اين رقابت ها به شكل اوپن بوده و تا كنون حضور تيم هاي ايران، آذربايجان شرقي، عمان و پاكستان قطعي شده است.
حبيب ستوده نژاد با تقدير از عملكرد ورزشكاران استان در بازي هاي آسيايي جاكارتا خاطرنشان كرد: ورزشكاران اعزامي ما به مسابقات آسيايي 2018، تاريخ سازي كردند و اميدوارم اين روند در بازي هاي پارا آسيايي نيز تداوم داشته باشد و در ادامه نيز شاهد مدال آوري ورزشكاران استان در المپيك 2020 باشيم.
اولين دوره مسابقات وودبال بين المللي آزاد از 17 الي 23 شهريور جاري در پارك يادگار امام (ره) تبريز برگزار خواهد شد.
رشته ورزشي وودبال يكي از رشته هايي كه در دهه هاي اخير در جنوب شرق آسيا و كشور تايوان شكل گرفته، رشته ورزشي وودبال (woodball) است.
اين ورزش تركيبي از گلف و چوگان است كه تمام ابزار و وسايل آن از چوب تهيه شده و در عين سادگي قوانين و بازي آن، از قابليت دسترسي بالايي براي همه افراد جامعه برخوردار است.
رشته وودبال فدراسيون جهاني و آسيايي دارد كه مقر آن در تايوان و مالزي است و جداي كشورهاي آسيايي عضو، چندين كشور نيز از اروپا، آمريكاي شمالي، آمريكاي جنوبي و آفريقا نيز در آن عضويت دارند.
انجمن وودبال كشورمان نيز پس از راه اندازي يكساله به عضويت فدراسيون جهاني درآمد.
9853/3071