مشهد – ايرنا – رئيس اداره بهزيستي قوچان گفت: طرح مهرانه زوجين، با هدف تحكيم بنيان خانواده، در قوچان به عنوان شهر پايلوت كشوري اجرايي شد.

براتعلي ديانت روز سه شنبه در حاشيه آغاز اين طرح در گفت و گو با خبرنگار ايرنا هدف از اجراي آنرا كمك به غني سازي زندگي زناشويي دانست و گفت: در اين طرح زوجين قبل از ازدواج از طريق پرسشنامه سنجش و براساس نيازها تحت آموزش قرار مي گيرند.
وي با بيان اينكه عمده آسيب هاي زناشويي در پنج سال اول زندگي آشكار مي شود، تصريح كرد: اگر زوجين در ابتدا آموزش هاي مورد نياز را ديده و غني شوند از بسياري مشكلات جلوگيري شده است.
ديانت اضافه كرد: طرح آموزش پيش از ازدواج زوجين براي نخستين بار در سال 94 در قوچان به اجرا درآمد و نتايج خوبي دربرداشت كه طرح مهرانه زوجين در تكميل اين طرح اجرايي مي شود.
وي با اشاره به اينكه ارتقاي سلامت روان به صورت كيفي يكي از اهداف بهزيستي در سال جاري است، ادامه داد: در طرح مهرانه، زوجين پس از سنجش از طريق يك پشتيبان تحت آموزش قرار مي گيرند كه در صورت نياز آموزش ها ادامه خواهد يافت.
رئيس بهزيستي قوچان 12 ساعت آموزش رايگان براي زوجين را از ابعاد اين طرح خواند و افزود: مهارت هاي تعارض، مديريت هيجان، شناخت نيازهاي زوجين از آموزش هايي است كه در اين طرح گنجانده شده و بر اساس سنجش اوليه زوج برگزار مي شود.
شهرستان قوچان با 180 هزار نفر جمعيت در 137 كيلومتري مشهد واقع است .
7501/5132