اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: نخستين ويژگي حاكم اسلامي رعايت عدالت و پرهيز از تبعيض و رفتار ناعادلانه با مردم است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي روز چهارشنبه در مراسم گراميداشت شهداي هفته دولت افزود: مديران جامعه اسلامي وظيفه دارند با عدالت رفتار كرده و از ظلم و ستم خودداري كنند.
وي ادامه داد: اميرالمومنين(ع) نماد بارز عدالت بود؛ اين بزرگوار در زندگي خصوصي و حكومت داري همواره عدالت را سرلوحه خود قرار داد و هيچ تفاوتي بين مردم و نزديكان و حتي خانواده خود قايل نبود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي افزود: حاكم اسلامي با تبعيت از مولاي متقيان بايد نماد عدالت باشد و در برابر وظايفي كه به عهده اش گذاشته شده است، احساس مسووليت كرده و از تبعيض و بي عدالتي دوري كند.
امام جمعه اروميه اضافه كرد: حاكم اسلامي بايد خود را مسوول اعمال و رفتار خود بداند و بر اين مهم واقف باشد كه پاسخگوي اعمال خود در پيشگاه خداوند متعال خواهد بود.
وي ساده زيستي را ديگر خصوصيت حاكم اسلامي عنوان كرد و افزود: حاكم اسلامي و مسولان جامعه اسلامي بايد ساده زيستي را سرلوحه خود قرار دهند و زندگي آنان بايد به دور از تجمل باشد.
وي ادامه داد: همچنين حاكم اسلامي بايد معلم اخلاق باشد؛ شخصي كه كوچترين نشانه اي از اخلاق و رفتار و تربيت پسنديده ندارد، نمي تواند حاكم اسلامي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي افزود: حاكم اسلامي ابتدا بايد خود را آموزش دهد و سپس به تعليم ديگران بپردازد و به عبارتي ابتدا بايد معلم اخلاق خود باشد.
وي با بيان اينكه زير مجموعه حاكم اسلامي بايد افرادي متعهد و سالم باشند، گفت: حاكم جامعه اسلامي در زير مجموعه خود بايد از متعهدترين، دلسوزترين و صادق ترين افراد استفاده كند.
امام جمعه اروميه به مساله غديرخم نيز اشاره كرد و گفت: غدير اكمال و اتمام دين است و اگر غدير را از تاريخ اسلام حذف كنيم، دين ناقص خواهد بود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي افزود: پيامبر بزرگ اسلام 23 سال تمام سختي ها را به جان خريد تا دين اسلام را تبليغ كند؛ چنانكه خود نبي مكرم اسلام فرمود 'هيچ پيامبري به اندازه من سختي نكشيد'.
به گزارش ايرنا در تقويم جمهوري اسلامي ايران از اول تا هشتم شهريورماه به احترام سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر هفته دولت نامگذاري شده است و به همين مناسبت و به منظور گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفته دولت مراسمي با حضور مقامات و مسوولان استاني در مسجد اميرالمومنين(ع) اروميه امروز برگزار شد.
8135/3072