مهاباد- ايرنا- سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري آذربايجان غربي گفت: اين استان از توسعه نيافتگي مضاعف رنج مي برد و براي رفع اين مشكل بايد علاوه بر اعتبارات معمول، اعتبارات ويژه تزريق شود.

علي مصطفوي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: آذربايجان غربي در دوران قبل از انقلاب كمتر مورد توجه قرار گرفته بود و توجه چنداني به توسعه و پيشرفت آن صورت نمي گرفت.
وي اضافه كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل ناامني و فعاليت گروهك هاي ضدانقلاب و شروع جنگ تحميلي روند توسعه اين استان با تاخير شروع شد.
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري آذربايجان غربي گفت: جبران اين تاخير در شروع كارهاي زيربنايي در استان و انجام پروژه هاي مورد نياز مردم استان تنها با اعتبارات معمول امكان پذير نيست.
وي اضافه كرد: استاندار آذربايجان غربي در صدد است براي جبران اين عقب ماندگي مضاعف از كانال هاي مختلفي از جمله اعتبارات ويژه و جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي استفاده كند.
مصطفوي با اشاره به اينكه هم اكنون صدها طرح در حوزه هاي مختلفي در سطح استان در حال اجراست، يادآور شد: دولت نمي تواند در بحث توسعه و شكوفايي اقتصادي آذربايجان غربي راه صد ساله را يك شبه طي كند اما با توجه به اولويت ها و نيازهاي استان و بدون اعمال تبعيض اعتبارات اختصاص پيدا مي كند.
مصطفوي با اشاره به افتتاح طرح هايي كه در هفته دولت امسال در استان به بهره برداري مي رسد، افزود: امسال در مجموع 807 به بهره برداري مي رسد كه براي اجراي اين طرح ها 20 هزار و 261 ميليارد ريال هزينه شده است.

** وحدت رمز پيروزي كشور است
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري آذربايجان غربي گفت: در طول چهار دهه از عمر پربركت نظام جمهوري اسلامي دشمنان از هر ترفندي براي مقابله با پيشرفت كشور استفاده كردند و تنها رمز پيروزي مقابل دشمن وحدت و انسجام است.
مصطفوي افزود: دشمنان در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي علاوه بر حمايت از گروهك هاي ضد انقلاب، با حمايت همه جانبه از رژيم بعث عراق، جنگ را بر كشورمان تحميل كردند و در طول جنگ نيز تسليحات نظامي را در اختيار دشمن قرار مي دادند.
وي اضافه كرد: در دوران پس از جنگ نيز با اعمال تحريم هاي ظالمانه روند توسعه اقتصادي كشور را مورد هدف قرار داده اند و مي خواهند منانع توسعه و پويايي اقتصادي كشور شوند.
مصطفي با اشاره به اينكه ملت ايران اين مرحله را نيز پشت سر خواهند گذاشت، افزود: تجربه ثابت كرده است تا زماني كه وحدت و يكپارچگي در بين مردم وجود داشته باشد و مردم و دولت همصدا باشند، دشمنان اميدي براي پيروزي نخواهند داشت.
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري آذربايجان غربي روز سه شنبه براي افتتاح چند طرح مختلف به شاهين دژ در جنوب آذربايجان غربي سفر كرده بود.
آذربايجان غربي طبق سرشماري سال 1395 سه ميليون و 265 هزار و 219 نفر جمعيت دارد و از لحاظ جمعيتي هشتمين استان كشور و يكي از استان هاي با تراكم جمعيتي بالاست به طوري كه به ازاي هر كيلومترمربع 87.3 نفر جمعيت در آن وجود دارد.
آذربايجان غربي از جنوب با استان كردستان و از شرق با آذربايجان شرقي همسايه است و از غرب با اقليم كردستان عراق و از شمال با كشور تركيه مرز مشترك دارد.
3020/3072