اسلام آباد - ایرنا - تحریك (جنبش) لبیك یا رسول الله پاكستان به رهبری «خادم حسین رضوی» روز چهارشنبه در اعتراض به توهین به پیامبر اسلام در هلند، تظاهرات اعتراضی خود را از شهر لاهور به اسلام آباد آغاز كرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، حزب ضد اسلامی 'آزادی' هلند اخیرا در اقدامی تحریك ‌آمیز، نسبت به برگزاری یك مسابقه توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) اقدام كرده است.
مجلس سنای پاكستان روز دوشنبه هفته جاری در نشست علنی خود در بیانیه ای اقدام موهن حزب ضد اسلامی 'آزادی' هلند مبنی بر برگزاری مسابقه كاریكاتور را به اتفاق آراء محكوم كرد.
بیست و نهم مردادماه امسال نیز، وزارت امور خارجه پاكستان در اعتراض به اقدام موهن حزب ضد اسلامی ' آزادی' هلند مبنی بر برگزاری مسابقه كاریكاتوری موهن، كاردار سفارت این كشور را احضار كرد.
وزارت امور خارجه پاكستان با احضار كاردار سفارت هلند در این كشور، اعتراض شدید اسلام آباد را به اقدام توهین آمیز حزب ضد اسلامی 'آزادی' اعلام كرد.
تحریك لبیك یا رسول الله پاكستان به رهبری خادم حسین رضوی نیز با انتقاد از برگزاری مسابقه كاریكاتوری توهین آمیز، از عصر چهارشنبه از شهر لاهور تا اسلام آباد و در مسیر 400 كیلومتری، راهپیمایی اعتراضی خود را آغاز كرد و فعالان این حزب مذهبی از داتا دربار لاهور به سمت اسلام آباد حركت كردند.
این راهپیمایی با 200 نفر آغاز شده است ، و در طول مسیر و از هر ابادی و روستای با پیوستن مردم، به شمار راهپیمایی كنندگان افزوده می شود.
علامه خادم حسین رضوی این راهپیمایی را سرپرستی می كند و این كاروان قصد دارد روبروی سفارت هلند، تظاهرات اعتراضی برگزار كند.
از سوی دیگر، احزاب مذهبی پاكستان نیز با دولت فدرال این كشور در این خصوص مذاكره می كنند.
دولت پاكستان نیز با اعتراض به اهانت به مقدسات اسلامی از سوی دولت هلند، برگزاری نشست فوق العاده سازمان همكاری اسلامی را خواستار شد.
وزیر امور خارجه پاكستان نیز با ارسال نامه ای به سازمان همكاری كشورهای اسلامی (OIC) مراتب اعتراض دولت این كشور به این اقدام را اعلام كرد.
همچنین، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای هلندی خود، در انتقاد به توهین به مقدسات اسلامی ، گفت: این اقدامات موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان می شود.
این اقدام حزب هلندی، توطئه ای برای منفی نشان دادن چهره اسلام به جهانیان ارزیابی شد.
در سال‌های گذشته مساله انتشار كاریكاتورهای موهن به پیامبر اسلام در برخی مطبوعات كشورهای اروپایی بسیار مناقشه برانگیز بوده است و مسلمانان انتشار كاریكاتور را توهین آمیز می دانند.
در سال 2005 انتشار كاریكاتورهایی موهن از پیامبر اسلام (ص) در مطبوعات دانمارك سبب تظاهرات و واكنش‌های اعتراضی گسترده‌ای در كشورهای اسلامی شد كه به مرگ دهها نفر در تظاهرات شد.
'گرت ویلدرز' رهبر حزب راست‌گرا و ضد اسلام 'آزادی' هلند به داشتن مواضع ضد اسلامی در هلند مشهور است.
او خواهان اعمال محدودیت بر فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان و از میان بردن علایم و نشانه‌های اسلامی از جمله مساجد در جامعه هلند و دیگر كشورهای اروپایی است.
شبس**آساق**6125** 1917