سبزوار- ایرنا- مدیر تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاكنون 200 میلیارد ریال تسهیلات توسعه روستایی با كارمزد چهار تا شش درصد به 37 طرح تعاونی در این استان پرداخت شده است.

اسماعیل سلطانخواه شامگاه شنبه در مراسم تقدیر از تعاونگران برتر سبزوار شمار تعاونیهای فعال را در خراسان رضوی شش هزار و 933 تعاونی ذكر و بیان كرد: حجم سرمایه گذاری در این تعاونیها سه هزار و 570 میلیارد ریال است.
وی همچنین بر ضرورت راه اندازی اتاق تعاون در سبزوار تاكید و بیان كرد: اتاق تعاون می تواند با انجام وظایف اتاق بازرگانی، كارتهای بازرگانی را صادر كند. برگزاری دوره های آموزشی، رفع مشكلات بیمه ای و مالیاتی از دیگر كاركردهای این اتاق است.
مدیر تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین به 'طرح تعاون روستا' به عنوان یكی از طرحهای مصوب ستاد فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان كرد: در این چارچوب با تشخیص ظرفیتهای هر روستا قالب تسهیلات ارزان قیمت به منظور ایجاد فرصتهای اشتغال پایدار برای برای جوانان ایجاد می شود.
عقیل مختاری رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی سبزوار نیز در این مراسم گفت: از ابتدای امسال تاكنون 13 شركت تعاونی خدماتی، توزیعی، صنعتی و كشاورزی در شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی تشكیل و زمینه اشتغال برای 152 نفر فراهم شد.
8145/7495/1858