آبادان - ايرنا - معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد اروند گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 2هزار و 650ميليارد ريال سرمايه گذاري در منطقه آزاد اروند جذب شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كه 2هزار و 100 ميليارد ريال بوده رشد30 درصدي را نشان مي دهد.

سيدعلي موسوي يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا شمار مجوزهاي صادر شده براي سرمايه گذاري داخلي را 80 فقره بيان كرد و گفت: مجوزهاي سرمايه گذاري براي فعاليت در زمينه صنعت، خدمات و گردشگري صادر شده است.
وي با بيان اينكه منطقه آزاد اروند در بخش سرمايه گذاري رتبه نخست بين مناطق آزاد كشور را كسب كرد گفت: در اين راستا علاوه بر سرمايه گذاري داخلي ، چهار مجوز سرمايه گذاري خارجي عمدتا كشورهاي چين و عراق نيز در پنج ماهه نخست سال جاري در منطقه آزاد اروند صادر شده است.
موسوي اظهار داشت:سرمايه گذاري بخش خارجي در زمينه ساخت لوله هاي بدون درز ، توليد و تبديل مواد معدني خام به مواد صنايع پايين دستي است.
جذب سرمايه گذار و توسعه صادرات غيرنفتي را جزو برنامه هاي اصلي منطقه آزاد اروند در سال جاري بيان كرد و گفت: در اين راستا رشد كيفي و كمي در بخش هاي تجاري، صنعتي و گردشگري براي حمايت از سرمايه گذاران در سال جاري مورد تاكيد قرار گرفته است.
به گزارش ايرنا در سال گذشته 10 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري داخلي و 250 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي در منطقه آزاد اروند جذب شد.
اين سرمايه گذاري ها در بخش هاي تجاري، صنعتي، انرژي و نفت، گردشگري، صنايع دريايي،كشتي سازي و مواد غذايي صورت گرفته است.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هكتار در شمال غربي خليج فارس شامل شهرهاي آبادان، خرمشهر و مينوشهر(جزيره مينو) مي باشد كه در محل تلاقي دو رودخانه اروند و كارون واقع است.
اين منطقه در همجواري با كشورهاي عراق و كويت با داشتن ظرفيت هاي مناسب نظير حمل و نقل جاده اي، ريلي، دريايي و هوايي از اهميت ويژه اي برخوردار است.
7100/6068