بندرعباس- ايرنا- رييس اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان گفت: 100 ميليارد ريال اعتبار پس از برگزاري مناقصه و تعيين بخش خصوصي براي بازگشايي كامل خيابان محله چاهستاني هاي بندرعباس اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا، داوود غلامي روز دوشنبه در تشريح برنامه ها و طرح هاي احياي بافت فرسوده محله چاهستاني ها افزود: خيابان محله چاهستاني ها با عرض 24 متر و با طول تقريبي يك كيلومتر هم اكنون در مرحله آسفالت است كه پس از پايان آن، اجراي خيابان 16 متري و 20 متري اين محله نيز آغاز مي شود.
وي بيان داشت: براي اجراي خيابان محله چاهستاني ها مطالعات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، توانمند سازي و كاربردي توسط 4 مشاور انجام و در پايان تصميم به ايجاد خيابان در اين محله گرفته شد.
رييس اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان اظهارداشت: نشست هاي متعددي نيز به دستور استاندار در استانداري هرمزگان و با حضور معتمدان و بزرگان محله چاهستاني ها در مسجدها برگزار شد كه با رايزني هاي فراوان و اعتماد سازي، طرح بازآفريني با مشاركت خود مردم و همكاري شهرداري آغاز شد.
غلامي ادامه داد: با توجه به طرح بازآفريني در محله چاهستاني ها، يك ايستگاه آتش نشاني و يك مركز سلامت نيز جانمايي و در مرحله ساخت قرار دارد.
وي گفت: براساس توافق هاي صورت گرفته، زميني به مساحت 2.4 هكتار در اختيار شهرداري براي واگذاري به افرادي كه ملك آن ها در مسير بازگشايي اين خيابان است، قرار گرفت.
اين مسوول خاطرنشان كرد: با توجه به تاكيد رهبر فرزانه انقلاب و رييس جمهوري در احياي بافت فرسوده و سكونت گاههاي غير رسمي و همچنين اجراي برنامه و طرح هاي مطالعاتي در استان هرمزگان، شهر بندرعباس به عنوان پايلوت اجراي اين طرح انتخاب شد.
محله چاهستاني هاي بندرعباس به مساحت 110 هكتار و جمعيتي افزون بر 15 هزار نفر بوده كه شامل 4 محله چاهستاني ها، مينابي ها، نخل پيرمرد و كوي گلستان است.
محله چاهستاني ها از جمله محله هاي بندرعباس با بافتي فرسوده است كه مسكن و خيابان هاي عبور و مرور مردم در آن بسيار نامناسب بوده و هيچگونه امكاناتي نيز در آن وجود ندارد.
محله چاهستاني هاي بندرعباس داراي 106 هكتار وسعت است و افزون بر3 هزار و 300 خانوار در آن ساكن هستند.
هم اكنون 46 درصد جمعيت شهر بندرعباس در بافت هاي فرسوده و سكونت گاه هاي غير رسمي كه وسعت آن ها به 3 هزار و 72 هكتار مي رسد، اسكان دارند.
7195/ 6048