كرمان - ایرنا - یكهزار و 652 واحد مسكن مهر امروز (دوشنبه ) بطور همزمان با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان كرمان افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش ایرنا، از این تعداد واحد مسكن افتتاح شده، 952 واحد در شهرهایی با بیش از 25 هزار نفر جمعیت و 700 واحد در بافت های فرسوده استان كرمان قرار دارند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر ، در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: برای تكمیل واحدهای مسكن مهر و انجام خدمات زیربنایی و روبنایی به 11 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است كه با تخصیص این اعتبار پرونده مسكن مهر بسته خواهد شد.
احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اینكه برای امسال یكهزار و 400 میلیارد تومان اعتبار از دولت درخواست شده ، اظهار داشت: دستور رئیس جمهوری برای تخصیص این اعتبار و تكمیل مسكن های مهر صادر شده و از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم كه برای تسریع در تحویل این واحدها به پرداخت این اعتبارات سرعت بخشد.
به گفته اصغری مهر آبادی تاكنون چهار هزار میلیارد تومان توسط بنیاد مسكن و 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانكی مسكن مهر به 2 میلیون و 200 هزار واحد مسكونی شهری و 420 هزار واحد در مناطق روستایی تعلق گرفته است.
وی همچنین گفت : از سال 86 تاكنون 2 میلیون و 400 هزار واحد مسكن مهر به اتمام رسیده كه از این میزان یك میلیون و 700 هزار واحد به مردم تحویل داده شده است.
مدیرعامل انجمن خیران مسكن ساز كشور هم در این مراسم گفت: با حمایت دستگاه های اجرایی كار ساخت 30 هزار واحد مسكونی را برای افراد نیازمند آغاز كرده ایم كه از این میزان 20 هزار واحد به اتمام رسیده است.
كیومرث سلگی افزود: پنج هزار واحد دیگر در مرحله افتتاح و پنج هزار واحد مسكونی نیز در مرحله پیگیری مقدماتی قرار دارد.
مدیرعامل انجمن خیران مسكن ساز كشور گفت: این انجمن با محوریت مردم و خیران و حمایت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسكن توانسته قدم هایی در تامین مسكن افراد كم درآمد بردارد و منازل مسكونی با بالاترین كیفیت را به جامعه هدف خود تحویل دهد.
وی افزود: انجمن خیران مسكن ساز در تمامی مراكز استان ها و 121 شهرستان شعبه دارد و حدود یكهزار نفر اعضای این انجمن به صورت افتخاری خدمات می دهند.
مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان در این آیین گفت: 224 واحد از مجموع یكهزار و 652 واحد مسكن مهر افتتاح شده توسط خیران مسكن ساز ساخته شده است و افراد ساكن در این منازل مسكونی جامعه هدف این انجمن هستند.
محمد مهدی بلوردی افزود: این منازل دارای پاركینگ، انباری، محوطه سازی و با متراژ 90 متر مفید هستند و عملیات اجرایی سه مدرسه در این محدوده آغاز شده كه یك مدرسه و یك پاسگاه انتظامی امروز افتتاح شده است.
وی با بیان اینكه در احداث پارك های این مسكن ها عقب هستیم ،گفت: در محل محدوده 57 و 42 هكتاری مسكن مهر شهر كرمان حدود 30 هزار نفر ساكن هستند و پارك های این محدوده برای تكمیل تحویل شهرداری شده است.
7420/ 5054