تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

اصفهان- ایرنا - تهیه كننده و كارگردان سینمای ایران گفت : در چند سال اخیر انیمیشن ایران پیشرفت های چشمگیری داشت و ظرفیت زیادی هم برای ارتقا و پیشرفت بیشتر دارد.

به گزارش ایرنا، كیانوش دالوند دوشنبه شب در آیین بزرگداشت خود و برادرانش در سینما فلسطین اصفهان افزود: این پیشرفت مدیون هنرمندان این حوزه از سینماست و سعی ما بر این بوده كه در انیمیشن به سمت داستان های كودكانه برویم.
وی با بیان این كه ما برای كارمان افق دوری را برنامه ریزی كرده ایم، اظهارداشت: در این راستا به بازار بین المللی نگاهی داشتیم و تلاش كردیم تا نقص كارهایمان را در این مسیر برطرف شود.
كارگردان انیمیشن رستم و سهراب با اشاره به راه اندازی واحدی در مجموعه كاری خود به نام پژوهش و توسعه، گفت: با این اقدام نه تنها به روز شدیم بلكه ارتقای تكنیكی پیدا كردیم كه در پیشرفت كارمان تاثیر بسزایی داشت.
دالوند تصریح كرد: انیمیشن های سینمایی و تلویزیونی در ایران هنوز در ابتدای راه هستند با این حال سازندگان آن در سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشتند.
وی با اشاره به این كه صنعت انیمیشن رو به جلو حركت می كند، ادامه داد: كودكان نسبت به انیمیشن های خارجی علاقه بیشتری نشان می دهد و دلیل آن هم این است كه آن ها سال هاست در این زمینه فعالیت كردند و از ما جلوتر هستند.
به گفته وی ایران در بخش انیمیشن در چند سال اخیر فعالیت خود را آغاز كرده با تلاش هایی كه در این زمینه در حال انجام است پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.
این كارگردان سینما حركت انیمیشن سازی به سمت داستان های كودكانه اشاره و اضافه كرد: در این بخش از داستان ها بهتر می شود عمل كرد و موفق تر ظاهر شد.
در پایان این آیین بزرگداشت، با اهدای لوح یادبود به كیانوش، داریوش، كوروش و فرزاد دالوند سینماگران عرصه انیمیشن معروف به برادران دالوند از زحمات سال ها تلاش آن در حوزه سینما و انیمیشن تجلیل به عمل آمد.
این برنامه آخرین بزرگداشت سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان بود.

** رونمایی از مجموعه 40 فیلم از سینمای بعد از انقلاب
همچنین در ابتدای این آیین از مجموعه 40 فیلم از سینمای بعد از انقلاب رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، علیرضا رضاداد دبیر سی یكمین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان گفت: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 40 اثر فاخر سینمایی جمع آوری شد.
وی بیان داشت: افرادی كه علاقه دارند این آثار را داشته باشند می توانند از موسسه رسانه های تصویری این مجموعه فیلم منتخب از سینما در سال های پس از انقلاب را تهیه كنند.
در ادامه از ثریا قاسمی بازیگر سینما و حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی دعوت شد تا برای رونمایی از این آثار روی سن حضور یابند.
قاسمی از مخاطبان در سالن دعوت كرد تا فیلم دوچ را ببینند.
دوچ دومین اثر بلند سینمایی است كه در ژانر كودك و نوجوان به تهیه‌كنندگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در سال 97 تولید شد و ثریا قاسمی در آن به ایفای نقش پرداخت.
وی تصریح كرد : برای پشتیبانی از فیلم دوچ در این جشنواره حضور دارم ، این فیلم ساده و لطیف است و فكر می كنم آن را دوست داشته باشید.
این بازیگر سینما ادامه داد : : من پشتیبان فیلم هایی هستم كه سلامت باشند و كودكان همراه خانواده هایشان بتوانند این فیلم را ببینند.
در این آیین همچنین علیرضا رضاداد دبیر جشنواره، محمدعلی جعفری به عنوان معاون امور هنری و سینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رضا ایل بیگی، ثریا قاسمی، هنرمندان و علاقمندان به سینما حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان اصفهان، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین(ع) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت كشور در بخش بین الملل سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان با یكدیگر رقابت كنند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و 'سیتی سنتر' اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان اختصاص داده شد.
این جشنواره به دبیری 'علیرضا رضاداد' تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان در حال برگزاری است.
8114 /6026/