شهرری- ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری از آمادگی یك هزار و 300 هیات مذهبی در این شهرستان برای اجرای برنامه های مختلف در ماه محرم امسال خبر داد.

حجت الاسلام علی كنگرلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 300 مبلغ دینی نیز آماده اعزام به نقاط مختلف این شهرستان برای پاسخگویی به سوالات و شبهات در این ایام هستند.
وی به نحوه نظارت سازمان تبلیغات بر عملكرد هیات های مذهبی اشاره كرد و افزود: نظارت بر عملكرد هیات ها در ایام محرم به خصوص در دهه اول از طریق شورای هیات های مذهبی متشكل از تیم های ارزیابی انجام می شود.
حجت الاسلام كنگرلو یادآور شد: 10 تیم بازرسی در ایام محرم بر عملكرد هیات ها نظارت دارند و از هر منطقه یك تیم بازرسی در ایام دهه محرم حضور خواهد داشت.
وی به ساعت برگزاری مراسم سوگواری در ایام محرم از سوی هیات ها اشاره كرد و گفت: هیات ها تا ساعت 23 شب اجازه تردد و برگزاری مراسم سوگواری را دارند تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با بیان اینكه دشمنان درصدد ایجاد چالش و وارد كردن آسیب های جدی درزمینه فرهنگ عاشورایی هستند، گفت: هیات های مذهبی و مراسم های ایام محرم بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات و رفع ابهامات در زمینه دینی و مذهبی است.
حجت الاسلام كنگرلو ضمن توصیه به هیات ها در زمینه استفاده از مبلغان روحانی در مراسم ایام محرم تاكید كرد: استفاده از سخنرانان روحانی سبب تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) و شخصیت ایشان شده و از سوی دیگر به شبهات در این حوزه نیز پاسخ داده می شود.
وی ادامه داد: مردم در صورت بروز مزاحمت بلندگوی هیات ها می توانند با شماره 55900190 شكایت خود را مطرح كرده كه شكایت ها بررسی و به این افراد تذكر داده خواهد شد.
اولین روز محرم 1397 مصادف است با سه شنبه (۲۰ شهریور ) است.
/6003/1970