قزوین - ایرنا - مدیركل طرح‌ های اقتصادی و خودكفایی كمیته امداد گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال 205 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در كشور ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، علی اكبر خادمی روز چهارشنبه در نشست مشترك با مدیركل كمیته امداد استان و مدیر كل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری قزوین، اشتغال را راهبرد اساسی در ارائه خدمت به مددجویان دانست و گفت: كمیته امداد طی چند سال گذشته از دستگاه های برتر كشور در حوزه اشتغالزایی بوده است.
وی ادامه داد: سال گذشته با تلاش های انجام شده 152هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد و امسال نیز 205 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت كمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد خواهد شد.
خادمی افزود: كمیته امداد امام (ره) برای ایجاد اشتغال تنها به فرصت های شغلی خود مددجویان اكتفا نمی كند بلكه با بسته های تشویقی تلاش می كند تا زمینه اشتغالزایی را برای آنان افزایش دهد.
مدیركل طرح‌های اقتصادی و خودكفایی كمیته امداد در تشریح برخی از شاخصه های بسته تشویقی اشتغال مددجویان، گفت: ارائه بسته تشویقی به كاریابی های فعال در زمینه اشتغال مددجویان و تربیت نیروی كار متناسب با نیاز كارفرمایان از جمله بسته های حمایتی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
خادمی اظهار داشت: همچنین كارفرمایانی كه مددجویان كمیته امداد را به كارگیری می كنند به ازای هر مددجو در مناطق شهری 200 میلیون و در مناطق روستایی 500 میلیون ریال تسهیلات با كارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله دریافت می كنند.
وی اعلام كرد: كمیته امداد در راستای تشویق كارفرمایان در صورت به كارگیری یك مددجو تا 2 سال حق بیمه وی را نیز پرداخت خواهد كرد.
7390 * 3013