تبریز- ایرنا - مدیر شعب پست بانك در آذربایجان شرقی اعلام كرد: در سال جاری با پرداخت 621 میلیارد ریال تسهیلات از طریق شعب این بانك در استان برای 1093 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

اسماعیل صادقی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا به مناسبت هفته بانكداری اسلامی اظهارداشت: از محل منابع صندوق توسعه ملی 376 میلیارد ریال در قالب 213 طرح برای طرح های ایجادی صنایع تبدیلی و تكمیلی پرداخت و برای 590 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی همچنین با بیان اینكه بیش از 245 میلیارد ریال از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای 114 طرح در حوزه روستایی پرداخت شده و برای 503 نفر اشتغال ایجاد شده است، گفت: 70 درصد از اعتبار تخصیص داده شده این صندوق در بخش اشتغال پایدار روستایی جذب شده است.
صادقی با بیان اینكه پست بانك به عنوان تنها خرده بانكدار در صنعت بانكداری كشور و در سطح روستاها با اهداف توسعه بازار محصولات روستائیان، بهبود وضعیت زندگی و پیشگیری از مهاجرت روستائیان و هدایت سرمایه های خرد به سمت اشتغال مولد و توسعه پایدار مناطق روستائی تلاش می كند، میزان كل تسهیلات پرداختی این بانك در روستاهای استان آذربایجان شرقی تا پایان مرداد ماه امسال را 2 هزار و 217 میلیارد ریال اعلام كرد.
وی با اشاره به تدوین برنامه پست بانك در راستای شعار سال و حمایت از تولید كالای ایرانی، گفت: در حوزه شهری هم 506 میلیارد تسهیلات خرد برای بیش از 13 هزار پرونده پرداخت شده است.
وی خاطرنشان كرد: پست بانك به عنوان بانك تخصصی حوزه آی سی تی كشور و مجری وجوه اداره شده برخی از سازمان ها همچون ادارات كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها توانسته است 8 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات به شركت های دانش بنیان، كارآفرینان و افراد متخصص در زمینه آی تی در استان آذربایجان شرقی پرداخت كند.
صادقی همچنین گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی تا پایان مرداد ماه امسال بیش از 16 میلیارد و 600 میلیون ریال به 8 پرونده پرداخت شده كه 34 نفر اشتغال زایی داشته است.
وی با بیان اینكه پست بانك طلایه دار خدمت رسانی در روستاها بوده و با حضور در بطن روستاها باعث افزایش مشاركت مردمی و ساماندهی سرمایه های خرد و سرگردان در جهت تولید، اشتغال و رشد اقتصادی این مناطق شده است، اظهارداشت: با ایجاد باجه خدماتی در بیش از 500 روستای آذربایجان شرقی برای 1500 نفر از جوانان مستعد و تحصیلكرده بومی، اشتغال زایی شده است.
صادقی با اشاره به اینكه 110 هزار خانوار روستایی در استان آذربایجان شرقی یارانه نقدی خود را از طریق باجه های روستایی پست بانك دریافت می كنند، به نقش این بانك در كاهش هزینه های سفر خانوار روستایی به شهرها اشاره كرد و افزود: 137 دستگاه خودپرداز در روستاهای استان به خصوص مناطق گردشگری راه اندازی شده است.
وی با اعلام اینكه سالانه حدود یك میلیون و 200 هزار فقره قبض شركت های خدماتی از طریق باجه های روستایی پست بانك در استان دریافت می شود، گفت: ارانه این خدمت باعث صرفه جویی 35 میلیارد ریالی در هزینه ایاب و ذهاب روستائیان به شهرها با محاسبه یكبار مراجعه برای هر چهار قبض دوره شده است.
صادقی با اشاره به اینكه 550 دستگاه پین پد در باجه های خدمات بانكی روستائی و شهری استان فعال است، گفت: این دستگاه ها به عنوان یك عابر بانك رومیزی با قابلیت ارائه خدمات به تمامی بانك های كشور نخستین بار توسط پست بانك در روستاها نصب و راه اندازی شد.
وی با اشاره به ارتقای نرم افزای پست بانك و یكپارچه سازی نرم افزارها در راستای خدمات دهی مناسب، سریع و پاسخگو، گفت: تا زمان حاضر بیش از 500 هزار فقره حساب در شعب استان افتتاح شده است.
وی برنامه ریزی برای همكاری با تمانی ارگان هایی كه امكان ارائه خدمات انها توسط پست بانك در روستاها وجود دارد از جمله نوبت دهی پزشكان بیمارستان های تبریز را از برنامه های آتی این بانك در استان عنوان و خاطرنشان كرد: با توجه به همكاری پست بانك با وزارت كشور، در استان آذربایجان شرقی نیز تعامل بسیار مناسبی با استانداری و فرمانداران ایجاد شده است.
مدیر امور شعب پست بانك در آذربایجان شرقی با اشاره به نگاه ویژه این بانك به حمایت از قشر روستایی مستعد و كارآفرین، گفت: بیش از 30 میلیارد ریال در قالب طرح های توسعه روستائی به طرح های اشتغال زا اعتبار داده شده است.
به گزارش ایرنا، پست بانك به عنوان یكی از بانك های دولتی كشور با برخورداری از شبكه گسترده بانكی از دی‌ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را به‌ طور رسمی آغاز كرد و در سال 1395 با تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان به عنوان بانك تخصصی و توسعه آی سی تی كشور معرفی شد.
3071