شاهرود-ايرنا- نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اهميت بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير گفت: ازمهمترين مزيت هاي آن توانمندي وماندگاري روستائيان در روستاها مي باشد .

به گزارش ايرنا ، سيدحسن حسيني شاهرودي چهارشنبه در اجلاس سراسري مديران صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان ، روستاييان وعشاير كه در ميامي برگزار شد، با اشاره به ويژگي هاي خدمات صندوق بيمه اجتماعي وبرخورداري 30 درصد روستائيان ازپوشش بيمه اي افزود : مسئولان بايد به دنبال پوشش 100درصدي آن در تمامي روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر باشند.
حسيني گفت: طبق قانون اساسي 100 درصد مردم مي‌بايست تحت پوشش بيمه اجتماعي باشند؛ از سوي ديگر اين بيمه يكي از مهمترين بسترهاي ماندگاري جمعيت در روستاها و جلوگيري از خالي شدن آن‌ها ست و به همين دليل بايد بيش از پيش موردتوجه قرارگيرد
نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي بر توجه مسئولان به ظرفيت هاي مناطق كمترتوسعه يافته تاكيد كرده و گفت: بعدازگذشت 40 سال از انقلاب هنوز برخي مناطق از كمترين امكانات برخوردارند و شرق استان سمنان با ظرفيت هاي فراوان هنوز به جايگاه واقعي خود نرسيده است .
حسيني ادامه داد : بعد از انقلاب به كشاورزي بها داديم و در شرايطي كه با تحريم مواجه هستيم ، يكي از بهترين راه‌ها براي مقابله با تحريم ، حمايت از روستا و روستائيان است.
وي با اشاره با برخي مشكلات در توليد تصريح كرد: صندوق بيمه اجتماعي بايد به دنبال توانمندسازي روستاييان و كشاورزان باشد ، دراين راستا نيازاست بانك ها براي حمايت از توليد همكاري نمايند تا زنجيره خدمت به مردم محقق گردد.
نماينده مردم شاهرود و ميامي درمجلس شوراي اسلامي همكاري شوراهاي اسلامي روستاها و دهياران با كارگزاران اين صندوق را براي توسعه و پيشبرد اهداف بيمه اجتماعي موثردانست واظهاركرد: اين تعامل نقش مهمي برافزايش بيمه ‌شدگان صندوق و خدمات گسترده آن درروستاها دارد.
حسيني شاهرودي با اشاره به ظرفيت هاي شهرستان ميامي در بخش كشاورزي و معدن تصريح كرد: شرق استان سمنان بويژه اين شهرستان منابع غني معدني دارد ولي نگاه عدالت محور نسبت به اين شهر ستان درعرصه هاي مختلف نشده است كه نيازمند بازنگري است.
شهرستان ميامي 40 هزار نفر جمعيت داشته و در شرق استان سمنان قرار دارد، 90 درصد جمعيت اين شهرستان در روستاهاي زندگي مي كنند.
7357/6167