تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲

تهران - ایرنا - 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور ضمنی به هدف قراردادن مناطقی در خاك سوریه و تجاوز به این كشور اعتراف كرد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، نتانیاهو روز چهارشنبه در آغاز جلسه كابینه این رژیم گفت: باید از تلاش ها برای ساخت سلاح های دقیق و نقطه زن در سوریه جلوگیری كنیم.
وی افزود: اسرائیل مصمم است از تقویت حضور نظامی ایران و گروه های وابسته به آن در سوریه جلوگیری كند.
نتانیاهو گفت: برای امنیت اسرائیل تمام تلاش خود را می كنیم.
رژیم صهیونیستی سه شنبه شب برخی پایگاه های سوری در منطقه 'وادی العیون' در نزدیكی شهر حماه در شمال غرب این كشور را هدف قرار داد.
یك مسئول نظامی سوری كه خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: جنگنده های متجاوز در ارتفاع پایین از غرب بیروت پرواز و به سمت شمال در حركت بودند كه در جریان آن، برخی از پایگاه های نظامی در استان های 'طرطوس' و 'حماه' هدف قرار گرفت.
وی تاكید كرد: پدافند هوایی سوریه موشك های متجاوز را رهگیری و منهدم و جنگنده های متجاوز را مجبور به فرار كرد.
ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب برای نخستین بار، ضمن اعتراف به تجاوز هوایی مكرر به حریم سوریه در گزارش سالانه خود اعلام كرد: 200 نقطه را در این كشور هدف قرار داده است.
به گزارش شبكه خبری صهیونیستی آی 24 نیوز، ارتش این رژیم در گزارشی اعلام كرد: ارتش اسرائیل در این حملات بیش از 800 موشك و خمپاره را مورد استفاده قرار داده كه اكثر موشك ها با بمب افكن های شكاری به خاك سوریه شلیك شده است.
این رسانه صهیونیستی همچنین فاش كرد: بیشتر عملیات نظامی ارتش اسرائیل، در مناطق مرزی سوریه با عراق صورت گرفته است.
رژیم صهیونیستی با تكرار ادعاهای بی اساس خود افزود: این حملات برای جلوگیری از تثبیت حضور ایران در سوریه و توقف انتقال سلاح انجام گرفته است.
آی 24 گزارش داد: یگان های سایبری متخصص فناوری های پیشرفته و نیز یگان نخبه ارتش به برخی عملیات زمینی محدود در سوریه دست زده است.
ارتش تل آویو در ادامه ادعاهای خود افزود: به رغم حملات اسرائیل در سوریه، شاهد تلاش‌های ایران برای تثبیت حضورش در منطقه است.
در این گزارش همچنین ادعا شده است: ایران مهمترین تهدید علیه اسرائیل است و تهران به دمشق كمك كرده تا خاك خود را بازپس گیرد.
این گزارش ادامه داد: نیروهای ناظر سازمان ملل متحد موسوم به آندوف (UNDOF) در بلندی های جولان كه با آغاز جنگ سوریه این منطقه را ترك كرده بودند، بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفتند، همچنین روسیه نیروهای نظامی خود را برای نظارت بر توافق میان سوریه و سازمان ملل در این منطقه مستقر كرده است.
شبك**6116**1392