سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد گفت: با موافقت استاندار و معاونت عمرانی استانداری كردستان 2 میلیارد و 700 میلیون ریال كمك بلاعوض برای پرداخت بخشی از حقوق معوق كاركنان به شهرداری سروآباد پرداخت شد.

كوهسار دادور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدلیل نبود درآمد پایدار، شهرداری سروآباد 6 ماه حقوق و مزایای به پرسنل خود بدهكار است و این موضوع مشكلات عدیده ای برای این دستگاه خدمات رسان ایجاد كرده است.
وی افزوزد: با مراجعه و پیگیری های مستمر اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری، این موضوع را با بهمن مرادنیا استاندار و امیر قادری معاون عمرانی استاندار كردستان در میان گذاشتیم كه ایشان بر لزوم حل مشكلات شهرداری تاكید كردند.
فرماندار سروآباد اضافه كرد: با نظر مساعد استاندار و معاونت عمرانی استانداری كردستان مقرر شد 2 میلیارد و 700 میلیون ریال به صورت بلاعوض با هدف پرداخت حقوق و مزایای معوقه پرسنل و كارگران زحمتكش به شهرداری سروآباد اختصاص داده شد.
وی یادآور شد: شهرداری سروآباد یكی از معدود شهرداری های استان كردستان است كه فاقد درآمد پایدار بوده و حتی در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و كارگران خود با مشكل جدی روبرو است و در ماه های اخیر عدم پرداخت حقوق باعث نگرانی نیروهای این مجموعه شده است.
سرپرست شهرداری سروآباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر و تشكر از پیگیری های مستمر فرماندار و اعضای شورای اسلامی سروآباد گفت: شهرداری 47 میلیارد ریال بدهی معوق دارد.
دلیر عبدی افزود: شهرداری دارای 56 نفر نیرو بود كه 9 نفر آنها تعدیل شدند و 6 ماه از حقوق و مزایای آنها شامل پنج ماه امسال و یك ماه سال 96 تاكنون پرداخت نشده است.
وی با بیان اینكه شهر سروآباد در مجموع حدود 5 هزار نفر جمعیت دارد، تاكید كرد: شهرداری در مجموع 810 میلیون تومان حقوق معوقه و 800 میلیون تومان مزایای معوقه سال های قبل مربوط به كاركنان دارد كه امیدواریم با پیگیری های مسئولان شهرستانی و استانی و جذب كمك مالی هر چه سریعتر مشكلات موجود را برطرف كنیم.
شهردار سروآباد ماه گذشته خودروی پژو پارس شخصی خود را برای پرداخت بخشی از حقوق و مزایای معوقه پرسنل فروخته است.
به گزارش ایرنا، شهرداری سروآباد در سال های اخیر با توجه به جمعیت بسیار پایین این شهر و نبود درآمد پایدار همواره در پرداخت حقوق و مزایای نیروهای خود با مشكل روبرو بوده بطوریكه طبق اعلام كارگران، حقوق و مزایای 9 ماه آنها پرداخت نشده است.
كارگران و پرسنل این دستگاه خدمات رسان امسال 2 بار اعتراض خود را با جمع آوری نكردن زباله های سطح شهر نشان دادند كه با وساطت فرمانداری و شورای اسلامی شهر این مشكل بر طرف شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با جمعیت 50 هزار نفری، 2 بخش مركزی و هورامان، 2 شهر و 73 روستا در فاصله 90 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/9102