تهران- ایرنا- سرپرست شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: صادرات فرش ماشینی در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیك به 60 درصد افزایش نشان می دهد.

«عباس قبادی» روز پنجشنبه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی كفپوش‌ها، موكت، فرش ماشینی و صنایع وابسته در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی ایرنا توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران از كشورهای توانمند و صاحب سبك در صنعت فرش ماشینی است.
وی ادامه داد: اكنون در این نمایشگاه بیش از 100 شركت حضور دارند كه حدود 96 شركت داخلی و بقیه خارجی هستند؛ درعین حال شركت های برتر تولید كننده ایرانی عاملی برای استقبال كم خارجی ها از این نمایشگاه شده است.
قبادی خاطرنشان كرد: ایران در بین 6 كشور صاحب سبك و قدرتمند در عرصه فرش ماشینی جای دارد و با وجود همه محدودیت‌های اقتصادی، فعالان كشورمان توانسته اند این صنعت را فعال و تولیداتش را بروز نگه دارند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران سالیانه به حدود 60 كشور جهان صادرات دارد و برپایی این نمایشگاه می‌تواند در معرفی توانمندی‌های كشورمان موثر باشد.
سرپرست شركت سهامی نمایشگاه های‌ بین المللی جمهوری اسلامی ایران اضافه كرد: پارسال طبق آمار گمرك حدود 400 میلیون دلار صادرات فرش ماشینی انجام شد و فعالان این عرصه در تلاشند امسال آن را به بیش از 500 میلیون دلار برسانند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در دهمین نمایشگاه بین المللی كف پوش، موكت، فرش ماشینی و صنایع وابسته بیش از 120 شركت داخلی و خارجی از ایران و كشورهای تركیه، چین و تایوان جدیدترین تولیدات خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.
این نمایشگاه از امروز تا 18 شهریورماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید عموم افراد است.
اقتصام*3065** 1559