دوحه – ایرنا – چند روز بعد از متهم شدن دولت امارات به جاسوسی علیه برخی شخصیت های جهانی از جمله امیر قطر ، معاون پلیس دبی در اظهارات عجیبی تداوم جاسوسی دولت متبوعش علیه دوحه را قانونی خواند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا ، 'ضاحی خلفان ' امروز در توئیتی نوشت : ما پیشتر در قطر نفوذ نكرده بودیم اما اكنون در همه چیز این كشور نفوذ كرده ایم. نفوذ در سازمان تروریستی از امور مجاز، شرعی و قانونی است .
خلفان در توئیت دیگری با بیان اینكه امارات با ' شبكه حمدین' – كنایه به حمد بن خلیفه امیر پیشین و حمد بن جاسم نخست وزیر پیشین قطر – اختلاف های اساسی دارد ، رهبران قطر را به تلاش برای نابودی امنیت دنیای عرب متهم و ادعا كرد كه بازگشت دوحه با رهبری فعلی به شورای همكاری خلیج فارس جرم است .
مقام اماراتی همچنین افزود:افكار عمومی كشورهای خلیج فارس خواستار عدم تعامل با دولت قطر به ویژه امیر این كشور 'شیخ تمیم بن حمد آل ثانی' است .
برخی گزارش ها حاكی است كه دولت امارات با استفاده از یك شركت صهیونیستی تلاش داشته با هك كردن تلفن همراه امیر قطر و 'متعب بن عبدالله' وزیر پیشین گارد ملی عربستان كه بخت رسیدن به پادشاهی داشت از آنها جاسوسی كند.
بر اساس این گزارش، ایمیل‌های افشا شده نشان می‌دهد كه امارات از یك شركت صهیونیستی ساخت بدافزارهای جاسوسی خواسته است كه تلفن همراه امیر قطر و یكی از شاهزادگان سعودی را هك كند.
جانشین رئیس پلیس دبی یكشنبه گذشته نیز در چندین پیام توئیتری تاكید كرد كه قطر در گذشته بخشی از بحرین بوده است. وی در یكی از این توئیت ها خواستار بازگشت قطر به سرزمین مادری یعنی بحرین شده است.
خلفان در توئیت دیگری گفته است، من قطر را به عنوان بخش جدایی ناپذیری از سرزمین تاریخی بحرین به شمار می آورم.
مقام اماراتی همچنین با به نمایش گذاشتن تصویری از یك نقشه قدیمی متعلق به سال 1745 میلادی از منطقه، تلاش كرد، اثبات كند كه قطر متعلق به بحرین است.
ادعای حاكمیت بحرین بر قطر یكی از موضوع هایی است كه طی هفته های اخیر به جنگ كلامی میان دو كشور دامن زده است .
'حمد بن عیسی آل خلیفه' شاه بحرین نیز به تازگی در جمع بزرگان یكی از قبایل این كشور ادعا كرد كه حاكمیت آل خلیفه بر قطر از سال 1762 اثبات شده است.
شاه بحرین در این دیدار مدعی شد كه قبایل حاضر در قطر در سال 1762 منطقه 'الزباره' در شمال این كشور را به آل خلیفه داده‌اند و بنابراین تمامی شبه جزیره قطر به پایتختی الزباره تحت حاكمیت آل خلیفه درآمده است.
این سخنان بن عیسی با واكنش گسترده كاربران شبكه اجتماعی روبه رو شده و بسیاری آن را ایجاد بحران جدید در روابط با قطر عنوان كرده اند .
اختلاف های مرزی میان كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، همواره وجود داشته، اما ادعای حاكمیت بر تمامی كشور قطر آن هم از زبان شاه بحرین بی سابقه است.
شاه بحرین مدعی است كه منطقه الزباره در قطر متعلق به كشورش است و این منطقه به مثابه‌ تمام خاك قطر است.
او در مارس( اسفند) هم در دیدار با هیاتی از روزنامه 'الاهرام' مصر ادعا كرده بود: ما مردم قطر را می‌شناسیم، آنها خانواده و دوستان ما هستند و پیش از حاكمیت آل ثانی مردم ما بودند.
قطر و بحرین بر سر سه جزیره 'جنان'، 'الزباره' و 'فشت الدبیل' اختلاف دارند و وزیر خارجه بحرین در جولای سال گذشته گفته بود كه ما آماده بازپس‌گیری این جزایر از قطر هستیم، اما ادعای حاكمیت بحرین بر تمامی كشور قطر، برای نخستین بار به طور جدی در كنفرانسی در30 ژوئن (8 مرداد) در منامه با عنوان 'حاكمیت آل خلیفه بر شبه جزیره قطر.... تاریخ و حاكمیت' مطرح شد.
در این كنفرانس شركت كنندگان مدعی شدند، اسنادی در دست دارند كه حاكمیت آل خلیفه بر منطقه الزباره و به تبع آن كشور قطر را ثابت می‌كند.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96 ) با متهم كردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این كشور را قطع كردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی قطر بستند.
این كشورها 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین كردند كه پرداخت خراج به آنها یكی از این شروط بود.
قطر با بیان اینكه كشورهای تحریم كننده هیچ دلیل قانع كننده ای برای اثبات ادعای خود ندارد، اجرای این شروط را نقض حاكمیت خود می داند و تاكنون به آنها تن نداده است.
شبد**خاورم**1508 **1010