ارومیه- ایرنا- سه طرح بهداشتی و درمانی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و جمعی از مسوولان آذربایجان غربی در شهرستان شوط به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی روز شنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح ها شامل مركز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شوط، پایگاه غیرضمیمه و مركز جامع سلامت روستایی در شهر مرگنلر این شهرستان است.
جواد آقازاده افزود: مركز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شوط در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 متر مربع احداث و برای اجرای آن 17 میلیارد ریال هزینه شد؛ این مركز خدمات بهداشتی و درمانی را به 20 هزار نفر از جمعیت منطقه ارائه می كند.
وی اضافه كرد: مركز خدمات جامع سلامت روستایی مرگنلر در اردیبهشت سال 1395 و در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع كلنگ زنی شده بود و پس از 2 سال با صرف 21 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: این مركز بیش از یكهزار و 100 متر مربع زیربنا دارد و چهار هزار و 995 نفر از جمعیت محلی این منطقه تحت پوشش مركز جامع سلامت روستایی مرگنلر هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان كرد: پایگاه غیر ضمیمه شهرستان شوط نیز با پنج میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت 716 مترمربع به بهره برداری رسید و 10 هزار نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش خدمات پزشكی و بهداشتی قرار می دهد.
به گزارش ایرنا سید حسن قاضی زاده هاشمی در سفری سه روزه علاوه بر افتتاح طرح های مختلف بهداشتی و درمانی، از مراكز در حال احداث زیرنظر این وزارتخانه در آذربایجان غربی بازدید می كند؛ وزیر بهداشت صبح امروز /شنبه/ از طریق فرودگاه ماكو وارد این استان شد.
8135/3072