كرمانشاه - ایرنا - استاندار كرمانشاه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت نشات گرفته از فرهنگ عظیم عاشوراست و امروز مداحان مروج و ترویج كننده این فرهنگ بسیار غنی در جامعه هستند.

روابط عمومی استانداری روز یكشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در گردهمایی مداحان و شاعران آیینی استان كه در آستانه ماه محرم در سرسرای شهدای دولت استانداری كرمانشاه برگزار شد، اعلام كرد: كار مربوط به عزداری امام حسین (ع) به صورت خودجوش انجام می شود و مداحی و سینه زنی از 1400 سال پیش به صورت سینه به سینه توسط مداحان و ذاكران اهل بیت (ع) به نسل های بعدی منتقل شده كه یكی از نعمت های بسیار بزرگ برای جامعه بشری جهت مبارزه با ظلم و ستم است.
بازوند تصریح كرد: امام حسین (ع) احیا كننده فرهنگ ایثار و شهادت است و پیروزی انقلاب اسلامی و اداره هشت سال جنگ تحمیلی با نشات گرفته از همین فرهنگ بسیار غنی شكل گرفت و هر زمانی كه كشور تهدید شود این فرهنگ است كه تهدیدها را به فرصت تبدیل می كند.
وی ادامه داد: مداحان و شاعران آیینی مروج و ترویج كننده فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های آینده هستند و همه نسل ها مطالبه گر این ادبیات و فرهنگ هستند و توجه به برگزاری مراسم عاشورا با فطرت انسان ها عجین شده و این انتقال فرهنگ توسط مداحان و ذاكرین صورت می گیرد.
استاندار كرمانشاه با بیان اینكه جایگاه مداحی جایگاه معلمی است، گفت: كار مداحی بیان حقیقت است لذا لازم است كه این كار با هنر آمیخته باشد تا حقیقت به صورت مناسب و بهتری منتقل شود.
بازوند اظهار داشت: هدف مداحی ترویج فرهنگ است و اشعار مداحی باید توام با امر به معرف و نهی از منكر باشد تا جامعه امیدوار و به دور از هرگونه یاس و ناامیدی به مرزهای شكوفایی و بالندگی نائل شود.
وی ادامه داد: عاشورا و قیام امام حسین (ع) متعلق به شیعه، سنی و مسلمانان نیست بلكه متعلق به 'انسان و انسانیت' و 'آزادگی و آزادخواهی' است و اربعین و عاشورا تنها مختص مسلمانان ندارد بلكه مربوط به 'انسان و انسانیت' است.
استاندار كرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به ترفندها و برنامه های دشمنان برای ایجاد شكاف و یاس در جامعه گفت: در شرایط فعلی كه دشمن یك جنگ تمام عیار را علیه كشورمان شروع كرده و این جنگ هم از سوی توپخانه رسانه و جنگ روانی دشمن حمایت می شود لذا ضروری است كه به یك مشاركت جدی و همه جانبه برای ایجاد امیدواری در جامعه دست پیدا كنیم.
بازوند ایجاد وحدت، انسجام و همدلی را بسیار موثر برای غلبه بر ترفندهای دشمن در جامعه عنوان كرد و بیان داشت: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است لذا برای از بین بردن اهداف دشمن نیاز به یك وحدت، انسجام و همدلی همچون زمان جنگ نیاز داریم.
وی همچنین با اشاره به برنامه های رئیس جمهوری آمریكا در خارج شدن از برجام گفت: ترامپ قصد داشت كه با خارج شدن از برجام، ایران هم از برجام خارج شود تا ائتلاف جهانی علیه ایران را شكل دهد و اكنون كه با درایت و هوشمندی مسئولان كشور به بن بست رسیده صحبت از مذاكره می كند در حالیكه صحبت از مذاكره توسط چنین شخصی یك دروغ بزرگ است چون نمی توان به آن اعتماد كرد.
وی تصریح كرد: با وحدت و انسجام می توانیم به جنگ روانی كه توسط دشمن طراحی شده غلبه كنیم.
8066