تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

تهران- ايرنا- بخشدار بومهن از تاخير 5 ساله در اجراي طرح هادي روستاهاي شهرستان پرديس خبر داد

رضا خدادادي ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: طرح هادي روستايي به دليل مشكلات موجود به دليل تاخير 5 ساله در حوزه استعلام و تاييد دستگاه‌هاي مرتبط براي روستائيان مشكل ايجاد كرده است.
وي در ادامه با اشاره به طرح هادي روستايي خاطر نشان كرد: اين طرح ملي مربوط به روستاهاي كشور است و هر 10 سال يكبار بازنگري مي‌شود، يكي از موارد مهم در مورد اين طرح الحاق املاك به داخل طرح هادي براي دريافت اخذ مجوز ساخت و انشعابات مي شود، در حال حاضر به دليل تاخير 5 ساله افزايش بافت اشباع شده و با وجود بازبيني‌هاي متعدد توسط كارشناسان كارافزايش بافت روستاهاي منطقه به مشكل برخورده است.
بخشدار بومهن با بيان مشكلات ساخت وسازهاي غير مجاز در شهرستان اظهار داشت: دلالان متخلف با سوء استفاده از ناآگاهي متقاضيان زمين‌هايي را با وعده دروغين تثبيت مالكيت به آنها معرفي مي‌كنند در حالي كه اين اراضي در حوزه مناطق 4 گانه محيط زيست در شهرستان پرديس قرار گرفته است و متقاضيان بدون مراجعه به دستگاه‌هاي مرتبط زمين‎ها را برخلاف مقررات خريداري كرده و درگير مشكلات مختلفي مي‌شوند.
خدادادي عنوان كرد: متقاضيان خريد زمين در شهرستان پرديس قبل از هر اقدامي به بخشداري ، شهرداري، اداره منابع طبيعي، اداره حفاظت محيط زيست و اداره مسكن و شهرسازي مراجعه كنند و در مورد اراضي مورد نظر خود استعلام بگيرند.
وي در ادامه اظهار داشت: يكي از وظايف اصلي ما توسعه و پيشرفت مناطق شهري است و به دليل ورود بي رويه و غير قانوني اين افراد به منطقه از وظايف اصلي خود بازمانديم، عرضه زمين با قيمت پايين از سوي دلالان متخلف دليل اصلي استقبال متقاضيان از اين اراضي است.
بخشدار بومهن با اشاره به احكام صادره براي ساخت و ساز غير مجاز در منطقه خاطر نشان كرد: برخي از اين افراد اقدام به ساخت و ساز شبانه مي‌كنند، براي اين افراد پس از تشكيل پرونده حكم تخريب با حكم قضايي صادر و اجرا مي شود.
وي در ادامه با اشاره با طرح‌هاي توسعه بوم‌گردي در شهرستان بيان كرد: شهرستان پرديس و روستاهاي اطراف ظرفيت مناسبي براي توسعه بوم گردي و گردشگري روستايي دارند، روستاي طاهرآباد به عنوان روستاي هدف در اين طرح انتخاب شده است، چند طرح توسط سرمايه گذار بخش خصوصي ارائه و تاييد شده و در انتظار پاسخ استعلام اداره منابع طبيعي، اداره حفاظت محيط زيست و مسكن و شهر سازي هستيم تا در صورت موافقت با مساعدت شوراي روستايي و دهياري، طرح‌ها عملياتي و اجرايي شوند.
بخشدار بومهن گفت: در حوزه شهرستان پرديس و روستاهاي اطراف به دليل قرار گرفتن در حريم شهرها در مبحث گردشگردي، با وجود تسهيلات دولتي هنوز نتوانستيم طرحي را عملياتي كنيم، طولاني شدن پاسخ استعلام از جهاد كشاورزي و منابع طبيعي و ساير دستگاه‌هاي مرتبط، مشكل تامين وثيقه براي دريافت تسهيلات، عدم حمايت از سرمايه گذاران در حوزه دامداري و كشاورزي مشكلات اصلي ما در اجرايي شدن طرح هاي پيشنهادي از سوي سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين شهرستان است.
وي با اشاره به طرح‌هاي در دست اقدام گفت: توسعه مكانيزه دامداري يكي از سرمايه گذاران بخش خصوصي با 600 راس گاو، توليد گياهان دارويي، پرورش كرم و تهيه روغن خراطين از طرح‌هاي در دست اقدام با هدف اشتغالزايي در منطقه است كه پس از رفع موانع موجود اجرايي و عملياتي مي شود.
تهرام/9441//1348