اصفهان - ايرنا - استاندار اصفهان گفت : 354 طرح نيمه تمام عمراني در استان وجود دارد كه براي تكميل آن بايد به بخش خصوصي واگذار شود.

به گزارش ايرنا، محسن مهرعليزاده روز چهارشنبه در جمع روساي دانشگاه هاي استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداري پيشرفت فيزيكي اين طرحهاي نيمه كاره را بين پنج تا 90 درصد اعلام كرد.
وي با بيان اين كه دولت در اجراي تبصره 19 قانون بودجه مكلف به واگذاري طرح هاي نيمه تمام به بخش خصوصي است، اظهارداشت : براي احداث اين تعداد طرح ها پنج هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
استاندار اصفهان خاطرنشان كرد : واگذاري اين طرح ها به شركت هاي دانش بنيان يكي از راههاي حمايت دولت از اين شركت هاست.
وي با بيان اين كه بايد شركت هاي دانش بنيان تقويت و حمايت شوند، ادامه داد : آيين نامه واگذاري اينگونه طرح ها حدود يك ماه و نيم گذشته در هيات دولت تصويب و ابلاغ شده است.
مهرعليزاده به اقدام هاي خوب براي تقويت شركت هاي دانش بنيان در دولت تدبير و اميد اشاره و اضافه كرد : توسعه و رونق شركت هاي دانش بنيان بهترين ابزار، فرصت، ظرفيت و امكان براي تبديل سواد دانشگاهي به اقتصاد، صنعت و توليد است.
به گفته وي نشست هماهنگي با روساي دانشگاه هاي استان براي هماهنگي آغاز سال تحصيلي جديد از اهميت ويژه اي برخوردار است.
استاندار اصفهان با اشاره به اين كه دشمنان به دنبال اين هستند تا از نقطه ضعف، كشور را ضربه بزنند، تصريح كرد : به طور قطع دانشگاه ها يكي از مسيرهاي است كه دشمن براي تحقق اهدافش، طراحي كرده است.
وي با اشاره به جنگ اقتصادي دشمن عليه جمهوري اسلامي ، بيان كرد : اين جنگ اقتصادي همانند جنگ تحميلي از سوي دشمنان شروع شده است.
مهرعليزاده به خوب اجرا نشدن طرح هاي اقتصادي در كشور اشاره كرد و افزود : هنگامي كه سيستم عرضه و تقاضا در عرصه صنعت، اقتصاد و علم حاكم باشد بالاخره همديگر را پيدا خواهند كرد.
به گفته استاندار اصفهان دولت بايد جرات اين را داشته باشد كه ارز چهار هزار و 200 توماني را حل و يك قيمت مشخص براي ارز تعيين كند.
وي ادامه داد : هيچ وقت دانشگاه هاي كشور بر حسب نيازها و توسعه هاي اقتصادي، صنعتي و به طور بنيادي ايجاد نشده اند.
استاندار اصفهان با يادآوري اين كه دانشگاه هاي مطرح دنيا بخش عمده اي از درآمد خود را از محل پژوهش ها به دست مي آورند، افزود : هنوز هزينه هاي دانشگاه خيلي پايين تر از هزينه هاي صنعت است و اين روند طبيعي رشد و تكنولوژي و صنعت با علم و تحقيقات در دانشگاه هاست كه نيازهاي يكديگر را همپوشاني مي كنند.
استاندار اصفهان در بخش ديگري تاكيد كرد كه نبايد بي مورد به حجاب و پوشش مردم در جامعه ايراد گرفت و گفت : بايد الگوهاي مناسب در اين زمينه به جوان ها ارايه داد تا خودشان انتخاب كنند.
مهرعليزاده در مورد دخالت در مسايل دانشگاه ها ، گفت : دانشگاه بايد محل امني براي تحصيل و فعاليت فكري و فرهنگي دانشجويان باشد تا بتواند حرفش را بزنند و مسايل را تجزيه و تحليل كنند.
اصفهان به عنوان دومين استان دانشگاهي كشور پس از تهران، داراي حدود 190 دانشگاه، دانشكده و موسسه آموزش عالي و با دست كم 280 هزار دانشجو است.
مراكز آموزش عالي در اصفهان شامل 9 دانشگاه و مركز آموزش عالي، 12 دانشكده و آموزشكده فني و حرفه اي، پنج پرديس و مركز آموزشي وابسته به دانشگاه فرهنگيان، 44 مركز و واحد پيام نور، 44 واحد علمي كاربردي، 31 دانشگاه و مركز غير انتفاعي، 25 واحد و مركز آزاد، هفت موسسه آموزش عالي آزاد و 2 دانشگاه پزشكي است.
بيشترين تعداد دانشگاه ها و موسسه هاي آموزش عالي در شهرستان اصفهان با 72 واحد ( 38 درصد از مجموع موسسه ها) است.
پس از اصفهان، بيشترين تعداد واحدهاي آموزش عالي در شهرستان كاشان مستقر است.
/6026/7150 /