بندرعباس - ایرنا - همزمان با چهارم محرم الحرام و به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر(ع) آیین شیرخوارگان حسینی با شكوه خاصی در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم روز جمعه به یاد طفل 6 ماهه كربلا بطور همزمان در امامزاده سید مظفر(ع)، گلزار شهدا و حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.
لالایی به هوش بیاد مشك و علم به دوش بیاد گلم با خنده ی عموش خدا كنه به هوش بیاد ... لالایی باباش بیاد سوار ذوالجناح اش بیاد صدای خنده گلم برای عمه هاش بیاد لالایی باباش بیاد ... لای لای علی اصغر؛ این ها نواهایی است كه هم اكنون به یاد طفل شش ماهه امام حسین(ع) از گلوی ذاكران اهل بیت در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبركه و گلزار شهدای این شهر طنین انداز شده است.
در این مراسم كه با حضور پرشور مادران شهر بندرعباس برگزار شد دوستداران و سوگواران سیدالشهدا(ع) و یارانش، به یاد معصومیت و مظلومیت طفل شش ماهه دشت كربلا اشك ماتم ریختند.
نظیر این مراسم كه در امامزاده سید مظفر بندرعباس برپا شده بود در شهرهای میناب، رودان، سیریك ، بشاگرد، جاسك، قشم ، حاجی آباد، بندرلنگه، بستك و پارسیان نیز برگزار شد و مداحان اهل بیت(ع) به ذكر مصیبت پرداختند.
اهداء لباس علی اصغر(ع) به كوكان و شیرخوارگان یكی از برنامه های این مراسم در آستانه امامزاده سید مظفر(ع) بود.

**عمل به قرآن در خانواده ها تقویت شود
مدیركل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، هدف از برگزاری این همایش را رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار حضرت سید الشهدا (ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورایی عنوان كرد.
حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی در حسینیه امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس افزود: تربیت خوب فرزندان و آموختن احكام دینداری و آداب اسلامی، آموزش قرآن به فرزندان، انتخاب نام نیكو و لقمه حلال حقی است كه فرزند بر گردن پدر و مادر دارد.
وی، یكی از عوامل بی توجهی به ولایت پذیری را رفتن به سمت لقمه حرام دانست و افزود: پدر و مادر وظیفه دارند احكام دینی را به فرزندان خود آموزش دهند، زیرا ما در یك جامعه دینی زندگی می كنیم.
مدیركل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: افتخار و هنر ما ایرانی ها این است كه دوستدار اهل بیت(ع) و پیرو امام حسین (ع) هستیم.
حجت الاسلام گرایلی یاد آور شد: امام حسین (ع) برای اجرای امربه معروف و نهی از منكر در جامعه به شهادت رسید و یكی از این امر به معروف عمل به قرآن است كه باید در خانواده ها تقویت شود.
وی یاد آور شد: خانواده ها و فرزندانشان با نهضت عاشورا و پیام امام حسین(ع) كه اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منكر بود آشنا شوند.
به گزارش ایرنا، مراسم شیرخوارگان حسینی در گلزار شهدای بندرعباس نیز برگزار شد و در این مراسم مادران همراه با نوزادان خود در غم شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه حضرت امام حسین(ع) سوگواری كردند.
عزاداری و بزرگداشت كودكان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای كودكان توسط مادران از مراسم های مذهبی كهن در ایران بوده‌ است.
مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در دهه اخیر تشكیل شد و این آیین هم اكنون در ایران اسلامی در دهه اول ماه محرم برگزار می شود.
9887 / 6048