تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

تهران- ایرنا- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اكنون 49 خانه جوان در كشور فعال هستند و تا پایان سال این تعداد به 90 خانه می رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا محمد مهدی تندگویان روز دوشنبه در هفتادمین نشست ملی ساماندهی جوانان اظهار داشت: تعداد تشكل های حوزه جوانان نیز تا پایان سال جاری به چهار هزار تشكل می رسد.
وی به راه اندازی شبكه های تخصصی جوانان نیز اشاره كرد و گفت: امسال سه شبكه تخصصی جوانان راه اندازی شده كه از میان آنها شبكه گردشگری كار خود را آغاز كرده است و دبیرخانه این تشكل در شهر تبریز است.
تندگویان درخصوص راه اندازی شبكه‌ استارتاپ‌ها نیز اظهار داشت: برای این شبكه سایتی در زنجان راه اندازی شده و قرار است با همكاری جهاد دانشگاهی آموزش جوانان را در حوزه راه اندازی استارتاپ‌ها آغاز كنیم.
وی با بیان اینكه شبكه كارآفرینی شبكه سومی است كه راه اندازی شده است، در این خصوص توضیح داد: تا پایان سال دو شبكه دیگر نیز در این زمینه راه اندازی می‌شود.
تندگویان افزود: پروانه دار شدن تشكل های جوانان از سوی وزارت كشور و همچنین انعقاد تفاهم نامه‌ای با ستاد كل نیروهای مسلح برای گرفتن 6 ماه امریه برای فعالان تشكل ها از جمله موارد در دست انجام است.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به توانمندی جوانان در حوزه های مختلف درخواست معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان از مسئولان این است كه از جوانان در پست‌های مدیریتی استفاده كنند.
تندگویان با اشاره به افزایش وام‌های ازدواج نیز اظهار داشت: از ابتدای امسال با 673 هزار درخواست وام مواجه شدیم كه تاكنون به حدود 60 درصد آنها وام پرداخت شده است.
وی یادآور شد: در حوزه صندوق كارآفرینی امید امسال 155 هزار وام با مبلغ بیش از 6 میلیارد تومان وام برای كارآفرینی پرداخته شده و از ابتدای مردادماه امسال نیز بانك رسالت سه میلیارد و 498 میلیون تومان وام به همین منظور پرداخت كرده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه كرد: در 6 ماهه اول سال گذشته 129 اعتبارنامه برای تشكل‌های مرتبط با جوانان صادر شده است و امسال این تشكل‌ها به 210 تشكل دارای اعتبارنامه رسیده و علاوه بر این هزار و 490 درخواست اعتبارنامه جدید نیز دریافت كرده ایم.
تندگویان افزود: در حال حاضر هزار و 800 تشكل مردم نهاد داریم و اگر این هزار و 490 درخواست نیز مورد توجه قرار گیرد و به امضا برسند، تا پایان امسال 62,8 درصد افزایش تقاضا خواهیم داشت.
در حال تكمیل ...
اجتمام*3377*1834