چابهار- ايرنا - معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه چابهار گفت: 60 درصد گوشت سفيد مورد نياز شهر و نقاط روستايي اين منطقه از خارج از شهرستان و استان تامين مي شود.

غلامرضا مجيدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اينك هفت واحد توليد مرغ گوشتي در چابهار فعال است كه در هر دوره پرورش امكان توليد و عرضه 190 هزار قطعه مرغ وجود دارد.
وي بيان كرد: امكان تامين 2 هزار و 300 تن گوشت مرغ در سال فراهم شده و ضريب خوداتكايي شهرستان چابهار به گوشت مرغ به حدود 40 درصد رسيده است.
فرماندار چابهار صدور مجوز و راه اندازي حداقل 10 تا 15 واحد پرورش مرغ گوشتي هر كدام با ظرفيت 20 هزار قطعه اي را خواستار شد و افزود: بخش خصوصي آماده سرمايه گذاري در اين حوزه است.
وي بر تامين گوشت سفيد چابهار تاكيد كرد و گفت: نبايد با هزينه هاي فراوان مرغ گوشي اين شهرستان با جمعيت بيش از 300 هزار نفر از خارج استان تامين شود.
مجيدي اظهار داشت: ارتقاء ظرفيت توليد گوشت مرغ چابهار به منظور افزايش ضريب خوداتكايي اين شهرستان بايد مورد توجه مسئولان استاني باشد.
به گزارش ايرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 3 شهر به نام هاي چابهار، پلان و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3213