نیویورك- ایرنا- وزیر بهداشت آمریكا بحران مخدرها در این كشور را ناامید كننده دانست و گفت: آخرین آمارها نشان می دهد 72 هزار آمریكایی در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال 2017 جان باخته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، الكس آزار روز چهارشنبه در یادداشتی كه در تارنمای كاخ سفید منتشر شد، افزود: بیشتر این تلفات متاثر از مصرف مشتقات تریاك بوده است.
وی ادامه داد: آمار غم انگیز یك یادآوری است كه چرا رئیس جمهوری ترامپ، مبارزه با بحران مواد مخدر را اولویت نخست خود قرار داده است.
وزیر بهداشت آمریكا با بیان اینكه در هرجایی كه با جدیت با این پدیده برخورد شده است، نشانه هایی از امید و انعطاف پذیری وجود دارد، اضافه كرد: در اوایل سال جاری، من از یك كلینیك در دایتون اوهایو دیدن كردم كه مادران معتادی را درمان می كردند كه نوزادان آنها به لحاظ جسمی به مواد افیونی وابسته بودند.
آزار نوشته است: ما در آنجا با یك مادر جوانی دیدار كردیم كه چند ماهی از اعتیاد به مواد افیونی رها شده بود، در اواخر دوران حاملگی، او در راه خرید مواد مخدر از یك فروشنده، تصادف كرد. تصادف او را به بیمارستان فرستاد، جایی كه نوزادش زنده اما وابسته به مواد مخدر متولد شد.
وی اظهار كرد: پزشكان می گفتند اگر او آن روز به بیمارستان نمی رسید، جنین از بین می رفت. او امروز كار می كند و می تواند داستانش را با دیگران به اشتراك بگذارد.
وزیر بهداشت آمریكا تاكید كرد: نجات هر زندگی از مواد افیونی، یك پیروزی مهم است.
دونالد ترامپ بارها بر ضرورت مبارزه با مواد مخدر در آمریكا تاكیده كرده و خواستار مجازات اعدام برای فروشندگان كلان آن شده است.
آمارهای ارائه شده نشان می دهد مرگ‌ومیر در اثر استفاده از هروئین از سال 2002 تا پایان 2016 با افزایش 533 درصدی روبرو بوده است.
تنها در سال 2016، 12 میلیون آمریكایی به طور مداوم از مواد مخدر استفاده كرده‌اند كه هشت درصد آن هروئین بوده است.
طبق گزارش مركز كنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده آمریكا مصرف بیش از حد مواد مخدر عامل اصلی مرگ مردم در كشور آمریكا است.
اروپام*1429