آستارا - ايرنا - رئيس شبكه دامپزشكي آستارا از نظارت 2 تيم دامپزشكي بر ذبح دام قرباني در تاسوعا و عاشورا در اين شهرستان خبر داد.

بهرام پورضرب روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: به علت اهداي دام از سوي اغلب مردم به مساجد براي تهيه عذاي نذري در ماه محرم، ماموران شبكه دامپزشكي بر ذبح دام در مساجد، هيات ها و تكاياي مذهبي نظارت مي كنند.
وي با اشاره به اين كه در برخي روستاهاي آستارا بيماري تب برفكي مشاهده شده است افزود: ذبح دام با رعايت نكات و اصول بهداشتي و شرعي ضروري است و براي جلوگيري از انتقال بيماري، هنگام ذبح بايد از دستكش مناسب استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد تيم ثابت دامپزشكي در اداره مستقر است و از مردم تقاضا داريم در صورت مشاهده علائم بيماري هاي انگلي در كبد، ريه و دستگاه هاي گوارشي با تلفن 01344837695 تماس بگيرند و از راهنمايي هاي شبكه دامپزشكي بهره مند شوند.
پورضرب تب مالت و كنگو را از شايع ترين بيماري هاي مشترك انسان و دام دانست و گفت: از مصرف بلافاصله گوشت دام ذبح شده پرهيز و حداقل 24 ساعت قبل از پخت، در يخچال و دماي بين صفر تا چهار درجه سانتي گراد نگهداري شود.
دامداران شهرستان آستارا، 18 هزار راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به روش هاي سنتي و نيمه سنتي نگهداري مي كنند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030