يزد- ايرنا- همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، رژه نيروهاي مسلح استان يزد، روز شنبه در ميدان امام حسين (ع) اين شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا در اين مراسم كه نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار، مسئولان و جمعي از مردم حضور داشتند، يگان هاي نمونه نيروهاي مسلح با نظم و ترتيب از مقابل جايگاه رژه رفتند.
پس از رژه يگان هاي منتخب، وسايل موتوري همراه با تجهيزات و امكانات نظامي از مقابل جايگاه عبور كردند و آمادگي، هوشياري، قدرت و ولايتمداري خود را در مقابل توطئه هاي استكبارجهاني و حاميان آنها به نمايش گذاشتند.

**رمز ماندگاري دفاع مقدس، پيروي از امام حسين(ع) بود
استاندار يزد در اين مراسم گفت: رمز و راز پيروزي انقلاب اسلامي در دوران دفاع مقدس بخاطر پيروي ملت قهرمان و رزمندگان اسلام از قيام امام حسين (ع) بوده است.
محمود زماني قمي با اشاره به اينكه در دنيا جنگ هاي مختلفي به وقوع مي پيوندند و فراموش مي شود به ماندگاري دفاع مقدس اشاره كرد و تصريح نمود: ايمان به خدا و پيروي از ولايت فقيه رمز اين بقاي دفاع مقدس است.
استاندار يزد با اشاره به اينكه دشمني هاي استكبار عليه انقلاب اسلامي ادامه دارد اظهار داشت: نيروهاي مسلح و ملت فهيم با همدلي، آماده جانفشاني و دفاع از كشور هستند.
زماني قمي تصريح كرد: دشمنان براي براندازي انقلاب و جلوگيري از پيشرفت آن خيلي تلاش كردند كه به نتيجه اي نرسيدند و حتي در منظر جهانيان رسوا شدند.
وي گفت: به بركت انقلاب اسلامي و دفاع جانانه ملت قهرمان ايران، امروز خاورميانه اسلامي ايجاد شده و موج اسلام خواهي در حال گسترش است.

** دفاع مقدس، موجب صدور انقلاب اسلامي شد
فرمانده سپاه الغدير يزد هم گفت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با شكست دادن دشمن، زمينه صدور انقلاب اسلامي را در دنيا فراهم كردند.
سردار سرتيپ دوم پاسدار فتح الله جميري افزود: دوران دفاع مقدس، اوج عزت و اقتدار ملتي است كه با ايمان به خدا بر تمام دشمنان پيروز شد و به راه خود ادامه داد.
يادگار هشت سال دفاع مقدس تصريح كرد: دفاع مقدس موجب گسترش نهضت هاي آزاديبخش در عالم شد و توطئه دشمنان عليه انقلاب اسلامي ناكام ماند.
جميري يادآور شد: بايد روحيه دوران دفاع مقدس به عنوان يك فرهنگ متعالي در بين مردم و جوانان رور به روز گسترش يابد كه اقتدار كشور و شكست دشمن در گرو آن است.
وي اظهار داشت: ولايتمداري مردم و مسئولان و همدلي آحاد مردم همراه با بصيرت موجب شكست توطئه هاي مختلف استكبار عليه نظام است.
هفته دفاع مقدس با 2 هزار برنامه در استان يزد پيگيري مي شود.
7536/ 6197