تبريز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با تاكيد بر اهميت دادن به مسايل اخلاقي دانش آموزان در كنار تحصيل گفت: آموزش و پرورش بايد به تحصيل، تهذيب و ورزش دانش آموزان اهميت ويژه اي دهد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدعلي آل هاشم روز يكشنبه در آيين آغاز سال تحصيلي جديد در دبيرستان شاهد دوره متوسطه اول تبريز افزود: اولياي دانش آموزان نبايد فرزندان خود را رها كنند و بايد با مدرسه و مديران در ارتباط باشند.
وي اظهار داشت: همكاري صميمانه اوليا و مربيان مدارس در پيشرفت علمي و رعايت مسايل اخلاقي دانش آموزان بسيار موثر است.
امام جمعه تبريز خطاب به دانش آموزان گفت: عمده ترين وظيفه شما تحصيل است و بايد به تحصيل اهميت دهيد چرا كه مسوولان آينده كشور شما هستيد.
حجت الاسلام آل هاشم از مديران مدارس خواست به تهذيب دانش آموزان توجه كنند چرا كه آنان در دوره اي هستند كه هرگونه تربيتي را مي پذيرند.
وي همچنين با تاكيد بر توجه به ورزش دانش آموزان، اظهار داشت: در كنار اين مهم بايد به مسايل ديني و اخلاقي دانش آموزان نيز توجه شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بيان اينكه هيچ عبادتي به اندازه نماز اهميت ندارد، يادآوري كرد: اگر از هم اكنون دانش آموزان دوره اول متوسطه به خواندن نماز اهميت دهند در دوران بزرگ سالي هيچ وقت نماز را فراموش نخواهند كرد.
استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين آيين با بيان اينكه امروز 680 هزار دانش آموز در سراسر استان سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند، گفت: با وجود اينكه تا پايان امسال نيز 2 هزار و 400 نفر از مجموعه آموزش و پرورش بازنشست شده يا بازنشست خواهند شد، هيچ كلاس درسي در استان بدون معلم نبوده و حتي يك نفر لازم التعليم نيز نداريم.
مجيد خدابخش با اشاره به اينكه در زمان كنوني زندگي بشر با علم، تحصيل و آموزش عجين شده است، افزود: علم و فناوري روز به روز در حال پيشرفت بوده و بايد همه به ويژه معلمان سطح علمي خود را مدام ارتقا دهند.
وي اظهار داشت: رفتار، گفتار، كردار و پوشش معلمان در دانش آموزان تاثيرگذار است و بايد در كنار تعليم به تهذيب دانش آموزان نيز توجه شود.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش آموز و پنج هزار معلم شهيد تقديم انقلاب اسلامي شد، يادآوري كرد: معلمان و دانش آموزان نشان دادند كه در كنار ميادين علم و ورزش در حوزه هاي ارزشي نيز براي جمهوري اسلامي كار بي نظيري انجام دادند.
خدابخش از معلمان خواست توليد محتوا در فضاي مجازي حتي براي علم آموزي و تحصيل دانش آموزان را از اولويت هاي خود قرار دهند.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي نيز در اين آيين گفت: امروز زنگ بازگشايي مدارس در بيش از 9 هزار مدرسه، مركز و آموزشگاه دولتي و غيردولتي شامل پنج هزار و 61 مدرسه دولتي و 4 هزار و 152 مدرسه غيردولتي به صورت رسمي آغاز مي شود.
جعفر پاشايي، جمعيت دانش آموزي سراسر استان براي آغاز سال تحصيلي را 754 هزار 425 دانش آموز در دوره هاي مختلف تحصيلي اعلام كرد و افزود: از اين تعداد 371 هزار و 470 دانش آموز در دوره ابتدايي، 158 هزار و 603 دانش آموز در دوره اول متوسطه و 129 هزار 197 نفر دانش آموز در دوره متوسطه نظري، فني حرفه اي و كاردانش تحصيل مي كنند.
وي با اشاره به پيش بيني افزايش 9 درصدي دانش آموزان استان نسبت به سال تحصيلي گذشته اظهار داشت: امسال شرايط ويژه اي در آموزش و پرورش كشور و استان حاكم است چرا كه تعداد دانش آموزان و كلاس درس افزايش يافته و تعداد بيشتري از همكاران آموزش و پرورش بازنشست مي شوند.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي يادآوري كرد: از 754 هزار دانش آموز استان 78 درصد در مدارس دولتي و 22 درصد در مدارس و مراكز غيردولتي مشغول تحصيل هستند.
پاشايي ادامه داد: امروز در سطح استان، دانش آموزان در 9 هزار مدرسه و 31 هزار و 526 كلاس درس سال تحصيلي را آغاز كردند كه نسبت به سال تحصيلي گذشته يك هزار و 704 كلاس افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه در سال تحصيلي جديد 45 هزار و 36 نفر پرسنل، معلم، مربي، مدير و نيروهاي حوزه پشتيباني استان فعاليت خود را آغاز كردند، گفت: در پايان سال 97، سه هزار و 400 نفر از همكاران بازنشست مي شوند.
پاشايي با بيان اينكه امروز در سطح استان كلاس هاي آموزش و پرورش بدون وقفه با برخورداري از معلم آغاز شد، افزود: رويكرد دستگاه تعليم و تربيت استان براي سال تحصيلي جديد براساس شعار «سرمايه گذاري براي آينده با ارتقاي شاخص هاي آموزش و پرورش استان» است.
8023/6183