تهران- ایرنا- مقامات و شخصیت های خارجی و سفیران كشورهای مختلف در تهران در پیام های جداگانه حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را محكوم و با دولت، مردم و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی كردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در پی حمله تروریستی روز گذشته به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز كه منجر به شهادت 25 تن و زخمی شدن 60 نفر شد، شخصیت های خارجی و نمایندگی های كشورهای مختلف در تهران در پیام های جداگانه ای ضمن محكومیت این جنایت با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی كردند.
دبیركل سازمان ملل، رییس جمهوری روسیه، رییس جمهوری و نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهوری آذربایجان در پیام های جداگانه به دولت و مردم ایران ضمن محكومیت حمله تروریستی روز گذشته در اهواز و كشته و زخمی شدن شماری از هموطنان بر لزوم مقابله با اقدامات تروریستی تاكید كردند.

**محكومیت جنایت بزدلانه و خائنانه تروریست ها علیه شهروندان ایرانی
وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای حمله تروریستی روز گذشته در اهواز را به شدت محكوم و با ابرازهمدردی با خانواده قربانیان، به مردم ایران تسلیت گفت.
«هلنا سانگلند» سفیر سوئد نیز در حساب توییتری با اشاره به حمله تروریستی اهواز نوشت: از صمیم قلب با خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی تسلیت می گویم و در این شرایط خود را در كنار كسانی می دانم كه در این حمله شرم آور آسیب دیده اند.
سفارت دانمارك در تهران نیز با انتشار مطلبی در اینستاگرام حمله تروریستی دانمارك را محكوم كرد و با خانواده های بازماندگان این حادثه ابراز همدردی كرد
علاوه بر سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان، «رفعت مسعود» سفیر این كشور هم در پیامی توییتری این اقدام تروریستی را محكوم كرد و ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان، این حمله تروریستی را «عمل بزدلانه» خواند.
«میكائیل كلور برشتولد» سفیر آلمان در تهران نیز نوشت: به محض بازگشت از آلمان، از شنیدن خبر حمله تروریستی در اهواز شوكه شدم. تسلیت عمیق خود را به مردم ایران ابراز می داریم. فكر و دلمان با خانواده های قربانیان است. به امید بهبودی تمامی مجروحان.
علاوه بر ابراز همدردی «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس، «رابرت مك ایر» سفیر بریتانیا در تهران نیز با تسلیت به خانواده جان باختگان این واقعه تروریستی، در توییتر نوشت: یك حمله تكان دهنده تروریستی. این حمله هر جایی اتفاق بیافتد باید محكوم شود.
وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای با تسلیت حادثه تروریستی اهواز، اعلام كرد: حامیان تروریسم در منطقه نمی‌توانند با استفاده از این روش‌ها به اهداف شوم خود برسند.
«اشتفان شولز» سفیر اتریش در تهران ضمن ابراز همدردی دولت متبوعش با خانواده های آسیب دیدگان حمله تروریستی اهواز، در توییتی ابراز امیدواری كرد مجروحان حادثه هر چه سریع تر بهبود یابند.
هیات یاری رسانی سازمان ملل برای عراق (unami) و دفتر رابط آن در تهران نیز با محكومیت حمله تروریستی روز شنبه در اهواز، مراتب همدردی خود را با قربانیان و بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز كردوزارت امور خارجه عمان نیز در پیامی كشته شدن هموطنان در حادثه تروریستی اهواز را به شدت محكوم كرد.
وزارت امور خارجه اسپانیا هم با محكومیت حادثه تروریستی اهواز با عرض تسلیت به خانواده قربانیان، با ملت و دولت ایران اعلام همبستگی كرد.
«لارس نوردرام» سفیر نروژ هم با انتشار توییتی با عرض تسلیت به مردم ایران و همدردی با خانواده حادثه دیدگان، این اقدام تروریستی را «بزدلانه» خواند.
وزارت امور خارجه تركیه با محكوم كردن حمله «خائنانه» در اهواز اعلام كرد: از خداوند متعال برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت كرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. جان باختن شماری از شهروندان را به مردم و دولت ایران تسلیت عرض می‌كنیم.
«امیل اوسوپ اف» وزیر كشور جمهوری آذربایجان در پیامی با تسلیت به همتای ایرانی خود، گفت: «بلیه تروریسم» را در همه اشكال و نمادهای آن به شدت محكوم می كنیم. «ذاكر حسن اف» وزیر دفاع این كشور نیز در پیامی به وزیر دفاع كشورمان این حادثه را محكوم كرد.
همچنین وزارت امورخارجه بولیوی، ونزوئلا و كویت، رییس اجرایی دولت افغانستان، حزب الله لبنان، انصار الله یمن و نمایندگی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با انتشار بیانیه ای اقدام تروریستی در اهواز را محكوم كردند.
به گزارش ایرنا، یك گروه مسلح تروریستی كه ظاهرا وابسته به گروهك تجزیه طلب «الاحواز» است روز شنبه (سی و یكم شهریورماه) در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله كردند كه 25 نفر از هموطنان به شهادت رسیدند و حدود 60 نفر زخمی شدن شدند.
سیام**3202**1336