قشم - ايرنا - مدير آموزش و پرورش قشم گفت: سال تحصيلي جديد با 24 هزار و 654 دانش آموز آغاز شد كه اين تعداد در هم سنجي با سال گذشته 10 درصد افزايش نشان مي دهد.

به گزارش ايرنا، بهرام پور اشرف عصر يكشنبه در مراسم آغاز سال تحصيلي در مدرسه حضرت خديجه(س) افزود: امسال يك هزار و 252 نفر نيروي انساني در آموزش و پرورش شهرستان قشم مشغول به فعاليت هستند كه 63 درصد از آن ها را معلمان تشكيل مي دهند.
وي با اشاره به سازماندهي 854 كلاس درس در قالب 200 مدرسه، ادامه داد: 52 درصد از معلمان در روستاها و 48 درصد آنان در شهرها فعاليت مي كنند.
مدير آموزش و پرورش قشم تصريح كرد: يك هزار و 941 دانش آموز كلاس ششم ابتدايي را پشت سر گذاشتند و سه هزار و 164 نفر وارد مقطع اول ابتدايي شدند كه اين مهم لزوم افزايش فضاهاي آموزشي را مي رساند.
وي افزود: هم اكنون 122 كلاس درس با مشاركت مردم در حال ساخت است و بانوان خير رمكاني در حال ساخت مدرسه هايي با اعتبار سه ميليارد ريال هستند.
پور اشرف با تاكيد بر اينكه بنياد بركت نيز در قشم در حال ساخت مدرسه است، ادامه داد: در روستاي هُلُر نيز مدرسه اي با هزينه 2 ميليارد ريالي خيران در حال ساخت است.
وي خاطرنشان كرد: كاروان مهر در سال گذشته هفت ميليارد ريال تجهيزات و امكانات را در اختيار مدارس قرار داد.
مدير آموزش و پرورش قشم اظهار داشت: در سال تحصيلي گذشته در مدارس قشم حدود 2 هزار طرح علمي اجرا شد كه 900 طرح در منطقه، پنج طرح در استان و 2 طرح در كشور به مقام هاي برتر دست يافتند.
وي با اشاره به اينكه در حوزه كارآفريني معلمان و آموزگاران قشمي در كشور رتبه برتر را كسب كردند، افزود: دانش آموزان قشم در محاسبات رياضي كه در كشور مالزي برگزار شد مقام دوم جهاني را از آن خود كردند.
پوراشرف كسب رتبه هاي 2 و سه رقمي را از دستاوردهاي دانش آموزان در آزمون سراسري عنوان كرد و ادامه داد: 130 دانش آموز قشمي در دانشگاه هاي معتبر دولتي قبول شدند و بخش شهاب نيز سه نفر قبولي در بخش پزشكي داشته است.
شهرستان قشم شامل جزيره هاي قشم، هرمز، هنگام و لارك حدود يكهزار و 628 كيلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعيت دارد.
7500