تهران - ايرنا - سامانه خدمات غيرحضوري تعهدات كوتاه مدت تامين اجتماعي روز يكشنبه با حضور سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي رونمايي شد.

به گزارش ايرنا از اعلام سازمان تامين اجتماعي، به همين منظور دريافت غيرحضوري هزينه هاي مربوط به غرامت دستمزد ايام بيماري، كمك هزينه بارداري، كمك هزينه كفن و دفن، كمك هزينه اروتز و پروتز، بيمه بيكاري و كمك هزينه سفر بيمار فراهم شد.
در سومين جلسه شوراي سياستگذاري و برنامه ريزي تحول راهبردي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي كه در سازمان تأمين اجتماعي برگزار شد، سامانه ارائه خدمات غير حضوري در بخش تعهدات كوتاه مدت به بهره برداري رسيد.
انوشيروان محسني بندپي، سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين جلسه با بيان اينكه تأمين اجتماعي بزرگترين سازمان تابعه اين وزارت خانه است، گفت: ارتقاء كيفيت، گسترش و همچنين سهل الوصول شدن خدمات در اين سازمان به خوبي در حال اجرا است.
وي كاهش مراجعات به واحدهاي اجرايي سازمان تأمين اجتماعي را اقدامي ارزشمند دانست و افزود: با بهره برداري از اين سامانه شاهد صرفه جويي قابل ملاحظه در وقت و هزينه متقاضيان خدمات كوتاه مدت خواهيم بود.
محسني بندپي اظهار داشت: اميدواريم خدمات غيرحضوري و بهره برداري حداكثري از فن آوري اطلاعات در سازمان تأمين اجتماعي با جديت پيگيري شود و به ساير دستگاه ها نيز تسري يابد.
سيدتقي نوربخش، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي نيز در اين جلسه گفت: رونمايي از سامانه ارائه غيرحضوري تعهدات كوتاه مدت گام ديگري در راستاي بهره برداري حداكثري از فن آوري اطلاعات در سازمان تأمين اجتماعي است.
وي با اشاره به برپايي نهضت آي تي در سازمان تأمين اجتماعي افزود: تمام تلاش ما اين است كه حداكثر استفاده را از ظرفيت فن آوري اطلاعات داشته باشيم و از اين طريق كيفيت و دسترسي به خدمات را افزايش دهيم تا مردم بتوانند خدمات مناسب را به بهترين وجه دريافت كنند.
محمد حسن زدا معاون بيمه اي سازمان تأمين اجتماعي هم در اين جلسه گفت: با شروع نهضت آي تي در سازمان تأمين اجتماعي براي گسترش خدمات غيرحضوري و استفاده حداكثري از فن آوري اطلاعات در حال اقدام هستيم.
وي ابلاغ الكترونيك، بازرسي الكترونيك و دريافت غيرحضوري ليست و حق بيمه را از اقدامات اساسي سازمان تأمين اجتماعي در راستاي ارتقاء خدمات اين سازمان و تسهيل امور مخاطبان برشمرد و افزود: راه اندازي سامانه تعهدات كوتاه مدت نيز گام مهمي در راستاي توسعه خدمات غير حضوري است و منجر به كاهش مراجعه حضوري به واحدهاي اجرايي و تسهيل خدمت رساني به متقاضيان اين بخش از خدمات سازمان تأمين اجتماعي مي شود.
بهره برداري از سامانه درخواست هاي غيرحضوري از طريق آدرس erequest.tamin.ir و سامانه نوبت دهي آنلاين از طريق وب سايت reserve.tamin. ir و كد دستوري #142* امكان پذير است. لينك هاي مربوطه همراه با ساير خدمات غيرحضوري سازمان تأمين اجتماعي از طريق آدرس www.tamin.ir در دسترس قرار دارد.
راه اندازي سامانه تعهدات كوتاه مدت كاهش مراجعات متقاضي به شعب و مراكز كارگزاري، اعمال كنترلهاي متمركز و هوشمند، يكپارچه سازي فرآيندها و بهبود خدمات غيرحضوري به بيمه شدگان را به دنبال خواهد داشت.
ارائه اين خدمات منجر به كاهش زمان انتظار و تخصيص صف جداگانه، امكان تخصيص زمان ، مديريت تقاضا و تخصيص ظرفيت مناسب براي خدمت رساني، امكان انجام نظرسنجي پس از اتمام هر فرآيند/خدمت، صرفه جويي در وقت و هزينه هاي مخاطبين و افزايش رضايتمندي بيمه شدگان از طريق تسهيل و روان سازي امور مي شود.
اجتمام * ٧٢6٨*3404