تهران- ايرنا- اكران مستند «چاووش، از درآمد تا فرود» به كارگرداني آرش رئيسيان و هانا كامكار در ماه‌هاي محرم و صفر هم ادامه دارد.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومي فيلم مستند «چاووش، از درآمد تا فرود» به غير از ايام تاسوعا و عاشورا كه تمامي سينماهاي كشور تعطيل بود، در ديگر روزهاي محرم و صفر اكران اين مستند ادامه خواهد داشت.
در اين مستند روند شكل گيري دو گروه موسيقي «شيدا» و « عارف» و در ادامه تشكيل كانون چاووش و در نهايت دلايل از هم پاشيدگي آن مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
اكران اين مستند با موضوع بررسي سير شكل‌گيري، فعاليت‌ها و فرود گروه «چاووش» از هفته اول مرداد در گروه «هنر و تجربه» آغاز شد و بازخورد خوبي از سوي دوستداران هنر داشت. در ادامه هم اكران‌هاي مستند چاووش در شهرستان‌ها آغاز شد و تاكنون ده‌ها سينماي هنر و تجربه در شهرهاي مختلف پذيراي اكران اين مستند بوده است.
در هفته چهارم شهريورماه هم شهرهاي تهران، مشهد، اصفهان، كرمان، شيراز و بابل پذيراي مخاطبان مستند چاووش بود و به زودي برنامه اكران هفته اول مهرماه اين مستند هم اعلام مي‌شود.
به گفته سازندگان اين مستند، از ميان اعضاي كانون چاووش تنها محمدرضا لطفي، پرويز مشكاتيان، هوشنگ ابتهاج و مظهري وعده حضورشان در اين مستند محقق نشد.
در مستند ساخته شده، هنرمندان برجسته موسيقي محمدرضا شجريان، زيدالله طلوعي، علي اكبر شكارچي، بيژن كامكار، حسين عليزاده، اردشير كامكار، حميد متبسم، ارشد تهماسبي، شهرام ناظري، ارژنگ كامكار، هنگامه اخوان، سعيد فرج پوري، جمشيد عندليبي، محمد فيروزي، صديق تعريف، مجيد درخشاني، پشنگ كامكار، قشنگ كامكار، جمال سماواتي و هادي منتظري نكات گوناگوني را درباره كانون چاووش عنوان مي‌كنند.
هم‌چنين برخي از اين هنرمندان در طول فيلم تك‌نوازي‌هايي دارند.
در شروع فصل پاييز قرار است شهرهاي تهران، شيراز، كرمان، مشهد، بابل و اصفهان پذيراي اكران مستند «چاووش، از درآمد تا فرود » باشد.
فراهنگ**9012 ** 1418