اروميه- ايرنا- مشاور رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي در امور بانوان گفت: سه هزار و 500 زن روستايي عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستايي استان بوده و مشغول فعاليت اقتصادي هستند.

بيتا احمديان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 115 صندوق اعتبارات خرد زنان روستايي در سطح 9 شهرستان استان با هدف استمرار و پايداري فعاليت‌هاي مختلف بخش كشاورزي اعم از دامپروري و صنايع تبديلي و غذايي فعاليت مي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه اين صندوق ها با بيش از 22 ميليارد ريال سرمايه مشغول به فعاليت هستند، اضافه كرد: زنان روستايي به عنوان پر تلاش ترين قشر جامعه انساني نقش اساسي در تامين رفاه، امنيت غذايي و توسعه اقتصادي جامعه دارند.
وي افزود: يكي از مولفه هاي ارتقاي وضعيت زنان روستايي گسترش خدمات مالي و تقويت بنيه اقتصادي آنان به منظور فراهم كردن زمينه هاي مشاركت هر چه بيشتر و افزايش بهره وري آنان در تصميم گيري و اجرا در سطح خانواده و جامعه روستايي است.
احمديان گفت: تقويت نقش زنان روستايي در تأمين امنيت غذايي خانوار روستايي، ساماندهي و حمايت از تشكل‌ها و توليدكنندگان زن روستايي، توسعه طرح‌هاي تسهيل گران و صندوق‌هاي اعتبارات خرد زنان و مشاركت در امر توليد و همچنين توليد محصول سالم و ارگانيك و كاهش ضايعات كشاورزي جزو اولويت‌هاي سازمان جهاد كشاورزي در استان است.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي از نظر تعداد صندوق شهرستاني رتبه اول كشوري را در اين زمينه به خود اختصاص داده است.
235 هزار بهره بردار در عرصه كشاورزي استان فعال هستند كه سالانه 6 ميليون تن انواع محصولات دامي و كشاورزي را توليد و به بازار عرضه مي كنند.
7125/3072