يزد - ايرنا - رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور گفت: سالانه 50 بيمارستان صحرايي توسط اين سازمان با همكاري وزارت بهداشت و ساير دستگاه ها در مناطق محروم استان ها راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دكتر 'محمد رئيس زاده' روز سه شنبه در آيين افتتاح پنجمين بيمارستان صحرايي استان يزد در دهستان خورميزات مهريز افزود: تمام خدمات اين بيمارستان ها با كيفيت مناسب توسط پزشكان متخصص و كادر درماني به صورت رايگان به مردم عرضه مي شود.
وي با اشاره به اينكه در اين بيمارستان ها انواع خدمات مورد نياز وجود دارد ادامه داد: برپايي سالانه بيمارستان هاي صحرايي در كشور با مشاركت همه موجب همدلي مردم و مسئولان و آمادگي براي مواقع ضروري است.
اين مسئول تصريح كرد: هر بيمارستان صحرايي در مناطق محروم با استقبال خوب و همكاري مديران اجرايي استان ها مواجه شده و جزو برنامه هاي اصلي سازمان بسيج جامعه پزشكي براي محروميت زدايي است.
رئيس زاده به برنامه هاي آينده اين سازمان اشاره كرد و گفت: به دنبال اجراي طرحي در سطح كشور با همكاري مسئولان هستيم تا هر بيمارستان به عنوان مدير يك منطقه محروم به شكل ثابت انتخاب شود.
وي افزود: در قالب اجراي اين طرح، هر بيمارستان منطقه اي را به شكل ثابت به عنوان منطقه خدمتي خود انتخاب كرده و اگر نيازمندي دسترسي به رده هاي تخصصي و فوق تخصصي بيمارستان برايش دشوار بود بتواند از اين نعمت بهره مند شود.

**برپايي بيمارستان صحرايي تجلي روحيه ايثار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد هم گفت: برپايي بيمارستان صحرايي در مناطق محروم با همكاري دولت و همراهي مردم نماد عيني استمرار روحيه ايثار و از خودگذشتگي است كه در دوران دفاع مقدس هم وجود داشت.
محمد علي طالبي افزود: اين بيمارستان تبلور اين واقعيت است كه بسيج در به كارگيري امكانات در راستاي رفع نيازها و مشكلات مردم تلاش دارد و بايد با همكاري بخش هاي مختلف ماموريت خود را ارائه خدمات به مردم تداوم بخشد.
اين مسئول اظهار داشت: كاركرد بسيج براي رفع خيلي از مسائل و مشكلات در بخش‌هاي مختلف خوب است و بايد همچنان با همكاري مردم و مسئولان تقويت شود.
طالبي با گراميداشت هفته دفاع مقدس به ترويج فرهنگ ايثار و گذشت در جامعه و بين مردم و جوانان تاكيد كرد و از تمام كساني كه به مردم خدمت مي كنند قدرداني نمود.

**دولت از برپايي بيمارستان صحرايي حمايت مي كند
فرماندار مهريز نيز در اين مراسم گفت: دولت از برپايي بيمارستان صحرايي براي خدمت مفيد به مردم در بخش مهم بهداشت و درمان با حضور پزشكان متخصص حمايت و همراهي مي كند.
سيد محمد رستگاري افزود: وجود اينگونه بيمارستان ها براي مواقع مورد نياز در مناطق دور دست و محروم يك ضرورت است و اميدواريم مردم منطقه از آن استفاده كنند.

**بيمارستان صحرايي، نماد همدلي براي خدمت به مردم
رئيس مجمع بسيج جامعه پزشكي استان يزد گفت: برپايي اين بيمارستان در مهريز در اصل نمادي از همكاري تمام مسئولان امر بهداشت و سلامت به مردم اين استان است.
دكتر محمد رضا وفايي نسب افزود: خدمات بيمارستان با كادرمجرب پزشكي رايگان و كافي است و همه مي توانند از آن بنحو مناسب در ورزشگاه دهستان خورميزات مهريز استفاده كنند.
وي ابراز اميدواري كرد با تداوم همكاري صادقانه متوليان بهداشت و درمان اين بيمارستان در سال هاي آينده نيز در يزد و مناطق مورد نياز منشا خير باشد .
همزمان با هفته دفاع مقدس (31 شهريور الي 6مهر ماه)، پنجمين بيمارستان صحرايي استان يزد از امروز /سه شنبه/ در دهستان خورميزات مهريز افتتاح شد و چهار روز از ساعت هشت الي 13 به كار خود ادامه مي دهد.
اين بيمارستان با همكاري دانشگاه علوم پرشكي شهيد صدوقي (ره) يزد و بسيج جامعه پزشكي اين استان با هدف ارائه خدمات درماني و آموزشي به مردم محروم منطقه ايجاد شده است.
ارائه خدمات تخصصي و فوق تخصصي با حضور تيم ‌هاي پزشكي در بخش هاي داخلي ، اطفال ، زنان و زايمان و ارولوژي به مردم جزو اهداف بيمارستان صحرايي است.
ديگر خدمات بيمارستان شامل آزمايشگاه ، فيزيوتراپي ، شنوايي سنجي ، بينايي سنجي، دندانپزشكي و همچنين تامين داروي مورد نياز مردم است.
ارائه آموزش ‌بهداشتي، تغديه‌اي، سبك زندگي سالم و خود مراقبتي با هدف ارتقاي سواد سلامت مردم از ديگر خدمات بيمارستان يادشده است .
دهستان خورميز با 10 هزار نفر جمعيت در 10 كيلومتري شهر مهريز قرار دارد و مركز شهرستان 50 هزار نفري مهريز هم در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد واقع شده است.
7536/ 6197