باكو – ایرنا - معاون امور صنعتی و تحقیقات وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ، گفت: مراودات تهران و باكو در حوز صنایع دفاعی، با شكل گیری كمیسیون مشترك میان دو كشور تقویت می شود.

رضا مظفری نیا، روز چهارشنبه در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی باكو، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،افزود: در سفر اخیر وزیر دفاع كشورمان به جمهوری آذربایجان یك تفاهمنامه امضا و قرار شد كمیسیون مشترك دو كشور شكل بگیرد و امیدواریم در قالب این كمیسیون مراودات دفاعی دو كشور بیش از پیش تقویت شود .
وی كه در راس یك هیات برای شركت در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی باكو به جمهوری آذربایجان سفر كرده است كرد: این سفر فرصتی برای دیدار و مذاكره با مسئولان وزارت دفاع و وزارت صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان است .
مظفری نیا اظهار داشت: برای اولین بار در نمایشگاه صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان شركت می كنیم و توانمندی ها و تجهیزات نظامی ایران در حوزه دریایی ، هوایی و مخابراتی را به نمایش گذاشته ایم .
معاون وزیر دفاع ، گفت: تجهیزات دفاعی ایران در حوزه پهپادی، موتور هواپیما، محصولات صنایع الكترونیك ، مخابرات و همین طور تجهیزات دفاعی در حوزه دریایی و انواع شناورهای دریایی را در این نمایشگاه مستقر كرده ایم .
مظفری نیا افزود : البته توانمندی های ما در انواع حوزه های زمینی ، دریایی و هوایی ، زرهی و پدافند هوایی بسیار وسیع است.
وی ابراز امیدواری كرد ،در سال های آتی با توجه به زمینه هایی كه برای گسترش همكاری دو كشور وجود دارد ، بتوانیم در نمایشگاه جمهوری آذربایجان و سایر نمایشگاه های كه در منطقه برگزار می شد ، حضور فعال داشته باشیم .
سومین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی باكو امروز (سه شنبه ) با حضور 28 كشور و جمهوری اسلامی ایران در باكو گشایش یافت .
در این نمایشگاه بیش از 200 شركت از سراسر جهان ، توانمندی های دفاعی خود شامل تجهیزات نظامی در حوزه های دریایی، هوایی، زمینی را به نمایش گذاشتند .
این نمایشگاه بین المللی به مدت سه روز ادامه خواهد داشت .
خاورم **337**1579