قم - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم ، تبليغات محيطي را موضوعي مهم در فرهنگ سازي جامعه دانست و گفت: هيچ يك از تابلوهاي تبليغاتي در سطح استان داراي پيام فرهنگي نيست.

به گزارش ايرنا،سيد موسي حسيني كاشاني عصر چهارشنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي قم در سالن جلسات پژوهشكده علامه طباطبايي(ره) تاكيد كرد: بيلبوردهاي تبليغاتي شهري درحوزه فرهنگي تنها در زمينه اطلاع رساني استفاده مي شود و هيچ تابلوي تبليغاتي با موضوع فرهنگي از جمله حجاب و عفاف، آسيب هاي اجتماعي، طلاق و اعتياد وجود ندارد.
وي تبليغات محيطي را به دو دسته شهري و جاده اي تقسيم كرد و گفت: با مصوبه سال 88 شوراي عالي انقلاب فرهنگي؛ سياست گذاري، ساماندهي، نظارت و تعيين معيارهاي تبليغات محيطي تبيين شده است كه بر اساس اين مصوبه نبايد تبليغات بازرگاني پررنگ تر از تبليغات فرهنگي در شهرها و جاده ها باشد.
حسيني كاشاني با بيان اينكه دستگاه هاي مختلف در موضوع تبليغات محيطي سهيم هستند اظهار داشت: به منظور هماهنگي ميان دستگاه هاي مختلف سهيم در تبليغات محيطي كارگروه تبليغات محيطي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي ذيل اين طرح پيش بيني شده ولي آئين نامه استاني اين طرح تاكنون ابلاغ نشده است.
وي با بيان اينكه با تصويب شوراي فرهنگ عمومي قم، كميته تبليغات محيطي به عنوان پايلوت در قم ايجاد مي شود اظهار داشت: اين كميته كه به رياست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان دبير شوراي فرهنگ عمومي قم تشكيل مي شود وظيفه نظارت بر محتواي، سياست گذاري و ساماندهي تابلوهاي تبليغاتي دارد.
حسيني كاشاني با اشاره به وجود حدود 400 تابلوي تبليغاتي شهري و 200 تابلوي تبليغاتي جاده اي در سطح استان اظهار داشت: در جاده هاي مواصلاتي استان مباحث فرهنگي در تابلوهاي تبليغاتي بسيار كمرنگ است.
وي نبود اطلاعات دقيق از تعداد بيلبوردهاي تبليغاتي را از جمله دغدغه هاي فرهنگي استان دانست و گفت: نبود اطلاعات درست از محتوا و تعداد بيلبوردهاي تبليغاتي موجب شده تا هيچ تبليغ فرهنگي در سطح شهر وجود نداشته باشد.
تعيين آمار دقيق بيلبوردهاي تبليغاتي شهري و جاده اي و نوع مالكيت آنها، اختصاص 20 درصد تبليغات شهري و جاده اي به موضوع فرهنگي، تصويب كميته تبليغات شهري در استان قم و تخصيص 8 بيلبورد مشخص براي اطلاع رساني برنامه هاي فرهنگي، هنري و قرآني از جمله مصوبات اين جلسه شوراي فرهنگ عمومي قم بود.
7404/ 6133/