همدان- ایرنا- رئیس پلیس راه همدان گفت: بروز سه سانحه رانندگی در جاده های فرعی این استان منجر به مرگ سه تن و مجروح شدن 2 تن دیگر شد.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: سانحه نخست در محور فرعی همدان - تویسركان در نزدیكی تاریك دره رخ داد كه در این سانحه خودرو سواری پراید به علت تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیچ، از مسیر اصلی منحرف و به دره سقوط كرد.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: این وسیله نقلیه دارای چهارسرنشین بود كه یكی از آنها در این سانحه رانندگی جان باخت.
سرهنگ عزیزی افزود: همچنین یك دستگاه سواری پراید در گردنه چهاردولی با سرعت بالا در سراشیبی تردد می كرد كه به قسمت عقب یك تریلر كشنده برخورد كرد.
وی با عنوان اینكه راننده 62 ساله این خودرو در این سانحه جان باخت گفت: این سانحه بسیار شدید بود و اگر سواری پراید بیش از یك سرنشین داشت به طور حتم تمامی آنها جان می باختند.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان كرد: همچنین یك دستگاه خودرو سواری پراید هنگام سبقت در جاده روستایی شریف آباد واقع در اسلام آباد ملایر با 2 دستگاه موتورسیكلت برخورد كرد.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: یكی از موتورسواران حدود 50 ساله جان خود را از دست داد و دیگر موتورسوار مجروح و به مركز درمانی منتقل شد.
وی گفت: راننده سواری پراید مقصر اصلی و عامل بروز این سانحه بود با این وجود پس از بروز سانحه از محل متواری شد.
رئیس پلیس راه همدان با بیان اینكه در حال حاضر سهم جاده های فرعی و روستایی در بروز سوانح جاده ای افزایش داشته است ابراز امیدواری كرد با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی این آمار كاهش یابد.
سرهنگ عزیزی افزود: بیشتر مواقع محدودیت سرعت در جاده های فرعی و روستایی رعایت نشده و رانندگان به مثابه جاده های اصلی با سرعت بالا تردد می كنند كه این اقدام موجب بروز سوانح فوتی می شود.
190 تن در سوانح رانندگی پنج ماهه سال جاری جان باختند.
7526/2087