اروميه- ايرنا- رييس اداره صنعت، معدن و تجارت پيرانشهر گفت: طي سال جاري سه هزار و 933 مورد از واحدهاي فعال صنفي، صنعتي، معدني، انباردارها و عمده فروشي ها در اين شهرستان بازرسي شد.

رسول نامجو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين رابطه 287 فقره پرونده تخلف كشف و براي آنها يك ميليارد و 282 ميليون ريال جريمه پيشنهاد و به تعزيرات حكومتي ارسال شد.
وي ادامه داد: گران فروشي، درج نكردن قيمت، كم فروشي، تقلب در كسب و صادر نكردن فاكتور از جمله مهمترين تخلف ها در اين دوره بود.
وي بيان كرد: در حوزه آرد و نان نيز 508 مورد بازرسي از واحدهاي نانوايي در سطح شهر انجام شد كه 37 پرونده تخلفاتي به ارزش بيش از 30 ميليون ريال در اين رابطه تشكيل و به اداره تعزيرات حكومتي ارسال شد.
رييس اداره صنعت، معدن و تجارت پيرانشهر با اشاره به دريافت مستمر شكايت هاي مردمي در خصوص فعاليت اصناف اضافه كرد: عمده گزارش كالايي به ترتيب مربوط به انواع نان، خواروبار، گوشت قرمز و گوشت مرغ، آرد نانوايي و انواع واحدهاي آرايشي و بهداشتي بوده است.
نامجو بيان كرد: سامانه مردمي 124 اين شهرستان آماده دريافت انتقادها و شكايت هاي مردمي است و شهروندان مي توانند به صورت 24 ساعته شكايت هاي خود را در اين سامانه ارائه دهند.
وي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 55 فقره شكايت مردمي از طريق اين سامانه به ثبت رسيد كه طي بازرسي ها فقط 40 فقره منجر به تخلف تشخيص داده شد.
به گزارش ايرنا به علت تخلفات كشف شده، ميزان بازرسي ها در هفته هاي اخير افزايش يافته است؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتكار مي توانند به صورت شبانه روزي با شماره تلفن 124 نظارت و بازرسي اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پيرانشهر تماس بگيرند.
شهرستان پيرانشهر در جنوب غربي آذربايجان غربي قرار دارد.
9918/3072