پكن- ايرنا- 'كيم جونگ اون' رهبر كره شمالي با ارسالي نامه اي به مناسبت 69 امين سالگرد تاسيس جمهوري خلق چين به 'شي جين پينگ' رييس جمهوري اين كشور، بر روابط راهبردي، عميق و پايدار پيونگ يانگ و پكن تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا از خبرگزاري مركزي كره شمالي، 'كيم جونگ اون' همچنين در اين پيام با ابراز تمايل نسبت به افزايش روابط دو كشور بر اساس روابط سنتي تاريخي، چين را به خاظر پيشرفت و تغييرات ايجاد شده در 70 سال گذشته، تحسين كرد.
كيم در اين نامه با اشاره به سه نشست و ديدار خود با رييس جمهوري چين تاكيد كرد اراده براي همكاري با يكديگر به منظور تقويت دوستي بين چين و كره شمالي به عنوان ميراث گرانبهاي باقي مانده از رهبران نسل قديم دو كشور، با توجه به نياز عصر جديد، افزايش يافته است.
چين يكي از كشورهاي حامي كره شمالي در مذاكرات اين كشور با كره جنوبي و همچنين آمريكا به حساب مي آيد و در چند مدت گذشته نقش مهمي در پيشبرد مذاكرات پيونگ يانگ با سئول و واشنگتن داشته است.
پيام رهبر كره شمالي به رييس جمهوري چين علاوه بر خبرگزاري رسمي اين كشور در صفحه نخست روزنامه 'رودونگ سينمون' روزنامه رسمي حزب كارگران اين كشور نيز چاپ شده است.
بعد از انجام مذاكرات آمريكا و كره شمالي، روابط چين و كره شمالي هم بهبود يافته است كه برگزاري سه نشست ميان رهبران دو كشور از جمله نشانه هاي اين بهبود روابط است.
در همين راستا، رهبر كره شمالي معاون خود را هفته گذشته به جشن 69 امين سالگرد تاسيس جمهوري خلق چين كه توسط سفارت اين كشور در پيونگ يانگ برگزار شد فرستاد.
چين نيز 'لي ژانشو' سومين مقام عالي اين كشور را ماه گذشته به عنوان فرستاده ويژه رييس جمهوري به مراسم هفتادمين سالگرد تاسيس كره شمالي به پيونگ يانگ اعزام كرد.
**آساق**1904**231**