كرمان - سايت خبري كرمان 1400 روز چهارشنبه با انتشار مطلبي با عنوان 'لبيك گروه هاي جهادي به فرمان رهبري/ جهادگران امروز در پي تكرار ماجراي ديروز' گزارشي از خدمت بي منت اردوهاي جهادي را در كرمان(پهناورترين استان كشور) به تصوير كشيده است.

در اين گزارش آمده است: گروه هاي جهادي خالصانه در تحقق منويات مقام معظم رهبري در محروميت زدايي و خدمت رساني به اقشار مختلف آسيب پذير و محروم در كشور تلاش مي كنند.
انقلاب اسلامي ايران با رهبري امام خميني (ره) با چشم انداز و اهداف زيادي به پيروزي رسيد كه محروميت زدايي از مهمترين ويژگي ها و شاخصه هاي اين انقلاب است كه در دستور كار مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي قرار گرفته است.
طبق فرمايش مقام معظم رهبري در ديدار با آزادگان همه جهاد به جبهه رفتن نيست و هر جا هستيد مي‌توانيد مجاهد في سبيل الله باشيد.
بنابراين اقشار مختلف جامعه در راستاي محروميت زدايي در مناطق مختلف كشور وارد ميدان عمل شده اند تا به رفع مشكلات قشر محروم جامعه بپردازند .
بسيج دانشجويي يكي از اقشار جامعه است كه گروه هاي جهادي مختلفي جهت رفع محروميت زدايي در جامعه اعزام مي كند و اين گروه هاي جهادي خالصانه در تحقق منويات مقام معظم رهبري در محروميت زدايي و خدمت رساني به اقشار مختلف آسيب‌پذير و محروم در كشور تلاش مي كنند.
مسئول بسيج دانشجويي استان كرمان در گفت وگو با خبرنگار ما با بيان اين كه از ابتداي تابستان تا كنون 125 گروه جهادي دانشجويي به مناطق محروم اعزام شده است ، اظهار داشت : بيش از سه هزار نفر دانشجو در اردوهاي جهادي حضور داشته اند.
ناصر بهروز گفت: يكي از مسائلي كه در اردوهاي جهادي به عنوان مبنا قرار گرفته نيازسنجي مناطق بوده است كه اين نيازسنجي متناسب با اقداماتي در عرصه هاي مختلف صورت مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه اولويت ما در اردوهاي جهادي در حوزه آموزش و توانمندسازي بوده است، يادآور شد: در كنار آن در زمينه مسائل عمراني ، فرهنگي ، بهداشت و درمان و كشاورزي هم فعاليت هايي انجام مي شود و در كل نگاهمان در اردوهاي جهادي حل مشكلات هر منطقه بوده است .
مسئول بسيج دانشجويي استان كرمان در رابطه با خدمات رساني به حاشيه شهر كرمان افزود : از ابتداي سال 96 نيز در حاشيه شهر كرمان با عنوان جمعه هاي خدمت شروع به كار كرده ايم كه متناسب با آسيب هاي اجتماعي گروه هايي در حاشيه شهر كرمان فعال هستند.
وي تصريح كرد: حدود 14 گروه جهادي مستقر در حاشيه شهر كرمان وجود دارد كه خدمات دهي مستمر در حاشيه شهر كرمان انجام مي دهند كه در اولويت اول خدماتي متناسب با آسيب هاي اجتماعي و يكسري خدمات بهداشتي ، عمراني و توانمندسازي انجام مي دهند.
مسئول بسيج دانشجويي استان كرمان گفت: اردوهاي جهادي در كل استان مشغول به فعاليت هستند ولي بيشترين فعاليت آن ها در جنوب و شرق استان و حاشه شهرها است.
**اردوهاي جهادي احياگر سبك زندگي
مسئول گروه جهادي شهيد شهسواري و مسئول حوزه بسيج دانشجويي دانشگاه فرهنگيان كرمان گفت: جهادگران از 20 شهريور با استقرار در چند روستاي شهرستان رودبار جنوب در عرصه هاي مختلف فرهنگي، آموزشي و عمراني مشغول به كار شدند.
معين وحدت اردوهاي جهادي را احياگر سبك زندگي اسلامي دانست و اظهار داشت: اين اردوها بايد در جهت تفكر ناب اسلامي و به قصد تمدن سازي برگزار شود كه نگاه عدالت خواهي و تحول طلبي جهادگران از نشانه هاي حركت در اين جهت است.
وي گفت: حضور دانشجو معلمان و معلمان جهادگر با توجه به شأن و مقبوليت اجتماعي معلم، تاثير زيادي بروي فرهنگ و سبك زندگي مردم مناطق محروم خواهد داشت.
مسئول گروه جهادي شهيد شهسواري افزود: از اين جهت تاثير اردوهاي جهادي از 2 منظر قابل بررسي است نخست در زمينه تربيت و رشد نيروي تراز تمدن اسلامي يعني ايجاد دولت اسلامي و دوم ايجاد بستري براي تحقق آرمان ها و اهداف اسلامي در سطح جامعه يعني شكل گيري جامعه اسلامي.
**اميدبخشي از جمله اهداف اصلي در اردوهاي جهادي
مسئول گروه جهادي ريحانه النبي در رابطه با فعاليت هاي اين گروه جهادي گفت: اردوهاي اين گروه از 14 تا 22 شهريور ماه سال جاري در چهار روستاي محروم منطقه فارياب برگزار گرديد كه در همه زمينه ها با استقبال خوب مردم مواجه شد.
سحر فرازمند محوريت فعاليت‌هاي اين گروه را فرهنگي و هدف آن را ارتقاي روحيه مردم و اميد دادن عنوان كرد و گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و بر مبناي اصول روانشناسي برنامه هاي فرهنگي، هنري و علمي برگزار گرديد.
فرازمند بيان كرد: كلاس هاي آموزش مهدويت جزء شاخص ترين اقدامات فرهنگي اين گروه بوده كه با استقبال خوب مردم مواجه شد.
**ما نسبت به محرومين ، انقلاب و خون شهدا مديون هستيم
مسئول گروه جهادي شهيد حاج يونس زنگي آبادي در رابطه با فعاليت اين گروه جهادي اظهار داشت: دومين اردوي جهادي اين گروه با هدف محرويت زدايي درتابستان 97 در روستاي فرخ آباد منطقه بلوك با هدف تكميل مسجد اين روستا برگزار شد.
رضا دادستان افزود: اعزام گروه جهادي شهيد حاج يونس زنگي آبادي به روستاهاي مناطق محروم راين بخصوص روستاي سرپه كه فاقد فضاي مذهبي مي باشد در راستاي امر محرويت زدايي انجام گرفته است كه با توجه به نبود منابع مالي و در پي رايزني هاي صورت گرفته با مردم روستا، يكي از اهالي روستا، خانه پدري خود را وقف براي مسجد روستا مي كند كه اين نياز به تكميل و مرمت داشت.
وي تصريح كرد: ما مي توانيم با كمك مردم وخيرين كار جهادي را پيش ببريم و نياز به بودجه هاي ميلياردي و دست درازي به بيت المال نيست.
مسئول گروه جهادي شهيد حاج يونس زنگي آبادي اظهار داشت: همه در مقابل محرومان مسئول هستيم و در پيشگاه خداوند بايد پاسخگو باشيم، اگر ما روحيه جهادي و منافع مردم را به منافع شخصي خود ترجيح دهيم ديگر محرومي در جامعه نخواهيم داشت.
دادستان اظهار داشت: ما نسبت به اين محرومين و اين انقلاب وخون شهدا مديون هستيم و بايد خدمت گزار اين مردم باشيم، چرا برخي از مسوولان نسبت به محرومان و مستضعفان جامعه بي تفاوت هستند؟! با نگاه به غرب، خوي اشرافي گري و ژن خوب بودن مشكلات جامعه حل نمي شود.
وي گفت: بايد نگاهمان به ظرفيت هاي درون جامعه وكشور باشد و ما مي توانيم با همين مردم و نيروي جوان كشور مشكلات را حل كنيم.
مسئول گروه جهادي شهيد حاج يونس زنگي آبادي درپايان سخنانش اظهار داشت: گروه جهادي شهيد يونس زنگي آبادي آماده همكاري با ادارات است تا بتوانند باري از دوش مردم بردارد.
7420