تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

تهران ـ ايرنا ـ سخنگوي ستاد اربعين استان تهران از خدمت رساني 150 موكب مردمي استان تهران همزمان با ايام اربعين حسيني در نجف اشرف خبر داد.

حجت الاسلام محمد ميرزايي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا گفت: گردهمائي براي هماهنگي بيشتر با موكب داران قبل از آغاز مراسم پياده روي اربعين انجام مي شود و از شهرداران شهرستان هاي استان تهران براي هماهنگي هاي لازم جهت اعزام نيروهاي خدماتي دعوت بعمل مي آيد.
وي با بيان اينكه بين استانداري تهران و ستاد اربعين نجف براي استقبال از زائران حسيني هماهنگي مطلوبي ايجاد شده است افزود: در چهارمين جلسه ستاد اربعين استان تهران در سالجاري صورتجلسه هماهنگي و همكاري استانداري تهران و ستاد اربعين نجف اشرف ميان مقيمي استاندار و فداكار رئيس ستاد اربعين نجف اشرف امضا شد.
ميرزايي با بيان اينكه تفاهم نامه همكاري بين دولت هاي ايران و عراق با حضور قائم مقام ستاد بازسازي عتبات عاليات و معاون پشتيباني ستاد مركزي ستاد اربعين منعقد شده است افزود: در اين تفاهم نامه موضوعاتي از قبيل معافيت گمركي براي ارسال كمك هاي مردمي و صدور 40هزار ويزاي رايگان و ارتباط بانكي بررسي خواهد شد.
سخنگوي ستاد ربعين استان تهران تصريح كرد: با توجه به ميزان اثرگذاري خدمات شهرداري تهران در سالهاي قبل و با عنايت به وضع موجود در جلسات ستاد اربعين مقرر شد از ظرفيت هاي شهرداري تهران بيشتر استفاده شود.
ميرزايي همچنين با اشاره به ضرورت تهيه و تامين اقلام مصرفي و مايحتاج عمومي مورد نياز زائرين بويژه گوشت و مرغ در نجف اشرف گفت: در اين زمينه از ظرفيت و امكانات شركت پشتيباني امور دام و شركت بازرگاني دولتي استفاده مي شود.
ميرزايي گفت: در اسرع وقت شماره حسابي جهت كمك هاي نقدي مردم اعلام مي شود.
تهرام/6139//1348